Propunerea CE ce prevede posibilitatea efectuării transportului internațional cu ansambluri de vehicule mai lungi și mai grele decât cele permise în mod normal astăzi este deja contestată de mai multe asociații de transport feroviar și intermodal, care susțin că aceasta va favoriza transferul mărfurilor de pe calea ferată pe cea rutieră.

Protestului i s-au alăturat și asociațiile italiene Fermerci și Fercargo pe 8 martie, spunând că noua directivă va fi o lovitură gravă pentru sectorul feroviar. Asociațiile sunt de părere că aceste noi reguli nu promovează siguranța rutieră și afectează mediul înconjurător, deoarece limitează dezvoltarea transportului intermodal și cresc riscul aglomerației rutiere. Astfel că propunerea pare să fie în strânsă contradicție cu obiectivele de sustenabilitate a mediului introduse de European Green Deal, care identifică transportul feroviar de marfă drept modul de transport de neegalat în reducerea impactului asupra mediului al lanțurilor de transport în Europa, datorită performanței sale în ce privește emisiile de CO2 și eficiența energetică.

Potrivit unor studii ale Fercmerci și Fercargo, transferul de la feroviar la rutier ar putea duce la o scădere cu 16% a transportului intermodal și cu 21% al celui feroviar de marfă, ceea ce ar duce la accentuarea unei crize în acest sector, care deja durează de ani de zile din cauza situațiilor neprevăzutelor naționale și internaționale, agravate de tensiunile recente din Europa și Orientul Apropiat.

La acestea se adaugă inconvenientele circulației feroviare cauzate de lucrările la infrastructura feroviară, planificate până în 2026, care „au dus deja la o pierdere a competitivității transportului feroviar de marfă față de alte moduri de transport”. 

Asociațiile cer instituțiilor UE și internaționale să facă o alegere clară și coerentă de politică a transporturilor, pentru a evita situația în care criza operatorilor de logistică feroviară să devină ireversibilă.

Propunerea urmează să fie votată la data de 12 martie de Parlamentul European.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut