Potrivit unui raport al consultantului imobiliar Colliers, comercianții de tip discount vor găsi piața din Europa Centrală și de Est din ce în ce mai atractivă, deoarece cumpărătorii preferă abordarea acestora privind raportul calitate-preț. Între începutul lui 2020 și sfârșitul primei jumătăți a lui 2021, în regiune s-au deschis peste 1.350 de magazine alimentare de tip discount.
Există mai mult de 30 de lanțuri de discounteri alimentari în 16 țări din Europa Centrală și de Est, dar decalajul dintre magazinele cu reduceri și supermarketuri devine din ce în ce mai estompat.
În ceea ce privește numărul de magazine de pe piața din Europa Centrală și de Est, principalul retailer este Biedronka, deținut de portughezul Jeronimo Martins, care are peste 3.100 de magazine în Polonia. Al doilea este Lidl, deținut de grupul german Schwarz, cu peste 2.000 de magazine. Cel mai mare lanț de discounteri alimentari din Ucraina, ATB, ocupă locul al treilea.
Pe lângă Lidl și Kaufland, lanțurile germane active în regiunea Europei Centrale și de Est includ Aldi, care are un Aldi Nord în Polonia și Aldi Süd în Ungaria, și Penny, care are operațiuni în Cehia, Ungaria și România.
Colliers raportează că între începutul lui 2020 și sfârșitul primei jumătăți a lui 2021, peste 1.350 de magazine alimentare cu discount au fost deschise în regiunea Europei Centrale și de Est.
Există peste 45 de lanțuri de discounteri non-alimentari în regiune. Ca număr de magazine, Pepco este cel mai mare, urmat de KiK, Avrora și Ostrov Chistoty.
Pepco este prezent în 11 țări cu aproape 2.500 de magazine, iar Grupul Pepco deține și brandul Dealz, cu aproape 100 de magazine în Polonia. Al doilea lanț ca mărime din Europa Centrală și de Est este KiK, care are aproape 1.000 de magazine în 8 țări. Aceștia, alături de brandul olandez Action și brandul german TEDi, au decis să intre pe piețele din Europa Centrală și de Est prin magazinele deschise în parcuri de retail, dar pe măsură ce cresc rapid, aceste lanțuri caută oportunități și în mall-urile tradiționale.
Importanța centrelor comerciale mai mici și a parcurilor de retail a continuat să crească. Discounterii de produse alimentare și non-alimentare joacă adesea un rol cheie în parcurile de retail, scrie Colliers în presa maghiară.
Parcurile de retail mai mici se concentrează pe cumpărătorii obișnuiți care îi vizitează în mod regulat, așa că, în majoritatea complexelor, magazinele cu discount sunt de obicei principalii chiriași. Această tendință se aplică atât parcurilor din orașele mari, cât și facilităților din orașele mai mici. În același timp, există un interes tot mai mare pentru spațiul de vânzare cu amănuntul din mall-urile tradiționale, a spus Colliers.