Pe măsură ce guvernele naționale au reușit să încheie la Bruxelles un acord cu privire la limitele emisiilor de camioane, o dispută majoră privind camioanele a reapărut în pasul Brenner care leagă Italia și Austria, observă Euractiv. Ca răspuns la o plângere a Italiei, Comisia Europeană a constatat că interdicțiile de conducere din Austria în regiunea Tirol au încălcat legislația UE. Cu toate acestea, Austria nu dă înapoi. 

Invocând poluarea, congestia și impactul zgomotului asupra locuitorilor, în 2011, regiunea Tirol din Austria a impus restricții pentru camioanele care traversează trecătoarea Brenner. Italia a reacționat cu furie și a demarat contestația legală oficială la începutul acestui an. Şi restul sectorului transportului rutier de mărfuri a susținut demersul Italiei, argumentând că interdicțiile Austriei sunt „obstacole majore în calea comerțului”.

Comisia Europeană a constatat că unele dintre măsurile Austriei, cum ar fi interdicția de a conduce noaptea sau dozarea vehiculelor grele care intră pe autostradă, contravin liberei circulații a mărfurilor şi a dat undă verde Italiei pentru a-și prezenta plângerea la Curtea Europeană de Justiție.

Guvernul austriac a reacționat ferm, argumentând că interdicțiile sunt măsuri de urgență nenegociabile.

Pe termen lung, însă, poate exista o soluție tehnică care funcționează pentru toată lumea. Ambele țări dezvoltă Tunelul de bază Brenner, care le va conecta pe calea ferată și, prin urmare, va oferi o alternativă mai puțin aglomerată și poluantă la traficul pe autostradă. Dar va fi gata abia în 2032.

Disputa pasului Brenner ne reamintește că preocupările legate de mediu, calitatea vieții și identificarea națională pot fi un impediment pentru conexiunile dintre țările și regiunile europene.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut