Boris Johnson a declarat că 127 de șoferi profesioniști au solicitat vize de muncă temporară în Marea Britanie, dar guvernul a ajustat ulterior această cifră la 27. Pe de altă parte, şoferii din Africa și Asia sunt deosebit de interesați de propunerea autorităților britanice, potrivit The Times.

A trecut mai bine de o săptămână de când Marea Britanie a decis un regim special de vize pentru șoferii de camioane. În acest timp, potrivit premierului Boris Johnson, 127 de șoferi de camioane străini au depus cereri de viză pentru a lucra în țară. Statistici și mai dezamăgitoare au fost citate de Ministerul Transporturilor din Marea Britanie (DfT), afirmând că doar 27 de șoferi profesioniști din țările UE s-au oferit să aplice. Utilizatorii Twitter socotesc, cu umor, că un șofer din fiecare țară a UE a cerut o astfel de viză temporară.

Această cifră, în comparație cu cele 5.000 de vize propuse de Regatul Unit, pare extrem de scăzută. Mai mult, calendarul acestui proiect este foarte scurt, iar șoferii ar trebui să meargă la muncă la sfârșitul acestei luni. Aceasta este poate cea mai bună dovadă că oferta britanică nu este atractivă pentru șoferi, mai ales din cauza caracterului temporar al ofertei.

Rod McKenzie, de la British Road Transport Association (RHA), a precizat că nu e surprins de lipsa solicitanților – vizele de trei luni nu atrag șoferii europeni, deoarece le va fi dificil să găsească locuințe adecvate pentru o perioadă atât de scurtă. „Am spus întotdeauna că sunt necesare vize de 12 luni pentru 15.000 de șoferii de camioane a căror meserie trebuie inclusă pe lista profesiilor limitate.“

Boris Johnson gândește cu totul altfel, socotind că principalul motiv al lipsei de interes sunt problemele similare din alte țări. „Le-am cerut transportatorilor să înainteze numele șoferilor pe care doresc să-i aducă, pentru a ne ocupa de vize. Până în prezent, au depus doar 127 de nume, ceea ce indică o penurie globală.“

Premierul britanic a făcut în ultimele zile şi alte declarații controversate. De exemplu, a afirmat că firmele de transport și industria sunt de vină pentru lipsa șoferilor, pentru că nu le asigură salarii mai bune, condiții de muncă adecvate şi rețele de parcare și condiţii igienico-sanitare potrivite.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut