Vineri, la Pont-d’Ain, între Lyon și Geneva, a avut loc încă de dimineață o amplă acțiune de control. Inspectorii francezi s-au concentrat doar pe două tipuri specifice de vehicule de transport: cele de până la 3,5 tone, precum și pe camioane care transportă încărcături agabaritice.

În cazul vehiculelor care depășesc dimensiunile admise s-a verificat documentația în paralel cu depășirile constatate. Cât privește vehiculele ușoare, inspectorul Jean-François Garrivier a spus pentru cotidianul local Le Progres că „șoferii de vehicule comerciale ușoare nu ar trebui să doarmă în vehiculele lor, așa că le verificăm facturile de hotel sau cazare“. Rezultatele controlului nu au fost făcute public, însă amenzile pentru dormitul în vehicul variază de la 750 până la 3.000 de euro. Din acest motiv, presa internațională a publicat mai multe articole prin care dezvăluie condițiile mizere în care sunt nevoiți să doarmă șoferii din cauza acestei interdicții.

Prin Decretul nr.20201104 din 31 august 2020, ce a intrat în vigoare pe 3 septembrie 2020, în Franța li s-a interzis șoferilor de autoutilitare să își mai petreacă periadele de repaus zilnic și săptămânal în vehicul. La control, șoferii trebuie să prezinte dovezi ale locului unde și-au petrecut repausul. În plus, ei trebuie să își noteze perioada de muncă și odihnă în „livret individuel de control“, un fel de foaie de parcurs ce conține toate detaliile despre cursă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut