Anul viitor, furnizorul de servicii logistice Dachser va pune la lucru pe drumul din Magdeburg un camion Hyundai Xcient de 27 de tone. Camionul fără emisii va fi utilizat pentru distribuție regională, precum și în traficul pe timp de noapte către Berlin. Un alt camion cu pilă de combustie cu hidrogen, Enginius Bluepower cu o greutate totală de 19 tone, va face livrări pentru Dachser în centrul orașului Hamburg de la jumătatea anului 2023.

Dachser continuă testarea practică a camioanelor fără emisii, astfel că va pune la lucru două camioane cu celule de combustie cu hidrogen (FCEV) în Germania în 2023.

Un camion Hyundai Xcient cu pile de combustie cu hidrogen este de așteptat să fie pe drum pentru Dachser în Magdeburg de la începutul lui 2023. Vehiculul cu o greutate brută de 27 de tone și spațiu pentru 18 paleți, are o autonomie de până la 400 km, deci poate fi utilizat în două schimburi. Camionul va fi condus de șoferi profesioniști care își vor finaliza pregătirea la Dachser în acest an. În timpul zilei, camionul este testat în distribuție regională în zona Magdeburg, în vreme ce noaptea va circula spre filiala Dachser din Berlin-Schoenefeld. Când e utilizat pe timp de noapte, FCEV este operat cu o remorcă tip caroserie interschimbabilă, în tandem.

Partenerul contractual al Dachser este H2 Delivery Truck Pool, din Magdeburg.

De la jumătatea lui 2023, Dachser va folosi un camion Bluepower 1938 FCEV de la compania Enginius din Bremen – o subsidiară a Grupului Faun – pentru livrările în centrul orașului Hamburg. Bluepower 1938 are o greutate totală admisă de 19 t și poate transporta până la 18 paleți. Distanța estimată de 250 km plus rezervă este ideală pentru livrările în centrul orașului și oferă un potențial de recuperare foarte mare. Stația de alimentare cu hidrogen din HafenCity (Hamburg) este destinată realimentării. „Ca parte a unui studiu cu Universitatea de Științe Aplicate Kempten, am analizat deja potențialul considerabil al camioanelor cu hidrogen în rețeaua europeană de marfă generală a Dachser”, explică Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) și membru al Consiliului de Administrație Dachser. „Cu primele două camioane cu hidrogen din rețeaua Dachser vom putea câștiga o experiență practică valoroasă pe care o așteptăm cu nerăbdare.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut