Noua Zeelandă ar putea obține în curând o creștere a capacității atât de necesară, cu două linii de transport maritim despre care se zvoneşte că ar intra pe piață, dar este puțin probabil ca acest pas să conducă în curând la o scădere a tarifelor de la nivelurile actuale record, spun expeditorii.

Potrivit lui Chris Edwards, managing director la Go Air Land Sea Logistics, cu sediul în Auckland, transportatorul taiwanez TS Lines este în discuții cu principalele porturi din Noua Zeelandă şi deja a plasat anunţuri locale pentru locuri de muncă. „Al doilea operator, pe care nu îl putem numi încă, este un jucător semnificativ pe piața din Asia“, a spus acesta. „Unul dintre lucrurile care ar schimba situația din Noua Zeelandă ar fi capacitatea suplimentară. Cu toate acestea, ne îngrijorăm că politica portuară poate juca un rol în împiedicarea activităţii noilor intrați pe piață, întrucât ambele porturi majore din Insula Nordului încă au probleme cu congestia și ferestrele de acostare.”

Într-adevăr, Ports of Auckland (POAL) s-a străduit să împiedice congestia de când a început pandemia. Un proiect de automatizare întârziat este în mare parte de vină, dar şi faptul că portul a fost înconjurat de o controversă privind sănătatea și siguranța, ceea ce a determinat demisia CEO-ului în mai. „POAL ar spune că în prezent nu există aglomerație, dar liniile încă aplică o suprataxă pentru aglomerație”, a declarat Chris Edwards pentru The Loadstar. „Bănuiesc că are mai mult de-a face cu navele care aleg Tauranga în schimb. Realitatea este că, până când portul poate restabili ferestrele fixe de ancorare pe toate serviciile, multe linii îl vor ocol. Și asta nu se poate întâmpla până când automatizarea nu este terminată, adică până în iunie 2022.”

Între timp, știrile că operatorul de transport CMA CGM și filiala ANL, care sunt principalii jucători din Australia și Noua Zeelandă, au înghețat tarifele spot, au stârnit dezbateri cu privire la faptul că tarifele de expediere ar fi putut ajunge în cele din urmă la un platou. „Unii au salutat această mișcare, deși au subliniat că ratele de transport nu au fost niciodată atât de mari, iar anunțul nu înseamnă o reducere a tarifului de transport. Alții au subliniat că suprataxele realizează creșteri ale ratei oricum.”

Mai mult, chiar dacă Noua Zeelandă primește apeluri suplimentare de la două noi linii de transport maritim, Chris Edwards nu este convins că tarifele vor mai scădea. „Când a intrat Zim pe piață, nu am văzut nicio diferență semnificativă în tariful de transport, ci mai degrabă acesta s-a alăturat celorlalți în horă. Totuși, am fost recunoscători pentru capacitatea suplimentară.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut