Potrivit Indicelui Drewry, în ultima săptămână din mai, tarifele medii spot pentru transportul containerizat au continuat să crească, dar într-un ritm mai lent decât în ultimele trei săptămâni. Indicele mediu global a crescut cu 4%, la 4.226 USD/TEU, depăşind cu 151% indicele din aceeași perioadă a lui 2023. La începutul lui 2024, acest indice se situa la 3.323 USD, cu 598 USD mai mult decât media ultimilor zece ani.
Tarifele de la Shanghai la Rotterdam au crescut cu 5%, la 5.270 USD/container, în timp ce ratele de la Shanghai la Genova au înregistrat o creștere puțin mai mică, de 4%, la 5.693 USD/TEU. În sens invers, de la Rotterdam la Shanghai, creșterea a fost de doar 1%, la 677 USD.
Pe ruta Rotterdam-New York, apare singura reducere a săptămânii, de 1% spre vest (la 2.222 USD). În navigația inversă, rata medie de transport este staționară, trecând de la 630 la 628 USD/TEU. Cea mai mare creștere procentuală a tarifelor apare în comerțul dintre China și SUA, de la Shanghai la New York (+6%, la 6.835 USD/TEU). Creșterea dintre Shanghai și Los Angeles este mai mică (+2%, la 5.390 de dolari). Rata în sens invers este stabilă, de 692 USD.
Drewry se așteaptă ca tarifele de transport maritim din China să continue să crească în prima săptămână din iunie, la începutul sezonului de vârf anticipat.