Costurile mărfurilor generale sunt în creștere. Acest lucru este relevat de cea mai recentă ediție a indicelui de cost DSLV pentru expedierea mărfurilor în grupaj. În a doua jumătate a lui 2021, costurile de expediere în logistica mărfurilor generale au crescut cu 9%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Având în vedere creşterea rapidă a costurilor energiei ca urmare a războiului din Ucraina, DSLV Bundesverband Spedition und Logistik previzionează că această tendință nu se va atenua.

Creșterea drastică a costurilor de transport în perioada iulie-decembrie 2021 a fost cauzată în mare parte de majorarea cu 31,2% a costurilor cu combustibilul. La sfârșitul anului, ponderea combustibilului reprezenta deja 10,8% din costurile totale de transport, asigurând 2,8% din plusul de 9% în costurile totale. În plus, logisticienii au înregistrat şi o creștere vizibilă a costurilor cu personalul (+6,5%) și a costurilor materiale (+8,1%).

Majorarea costurilor cu personalul, care reprezintă 3,3% din creșterea totală a costurilor, este rezultatul direct al expansiunii abrupte a volumului transporturilor în 2021 și al penuriei generale de muncitori calificați, la care logisticienii au reacționat prin recrutare de personal suplimentar și prin ajustarea salariilor. Numărul transporturilor, care a crescut cu până la 20% față de nivelul de dinainte de criză, a avut ca rezultat și o creștere a capacităţii și investiții în tehnologie suplimentară de transport, notează transport-online.de. Costurile extinderilor de capacitate efectuate în a doua jumătate din 2021 reprezintă 2,9% din creșterea costului total. „În viitor, ne putem aștepta la o creștere suplimentară a costurilor de operare și, prin urmare, la o creștere a costurilor proceselor logistice”, spune directorul general DSLV, Frank Huster.

De la izbucnirea războiului, prețurile la motorină au crescut cu peste 30% în decurs de patru săptămâni. „Reducerea taxelor de 0,14 euro pe litru de motorină și de 0,06 euro/kg de LNG anunțată de guvern nu va avea o contribuție decisivă la reducerea presiunii ridicate asupra costurilor. Prin urmare, e cu atât mai important ca operatorii de rețele să reușească să transfere povara costurilor prin ajustarea clauzelor contractuale.”

Pentru determinarea indicelui de cost semestrial pentru grupaj, DSLV a colectat date de la 116 depozite din 13 rețele de trafic care operează peste 21 de milioane de expedieri.

Potrivit DSLV, volumul anual al rețelelor germane de marfă generală este de aproximativ 120 de milioane de transporturi și 39 de milioane de tone.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut