Grupul de logistică danez DSV a reușit să-şi crească semnificativ vânzările și profitul operațional anul trecut, iar principalii factori de profit au fost transportul maritim și aerian.

Mai presus de toate, activitățile din domeniul transportului maritim și aerian și preluarea unității de afaceri Global Integrated Logistics (GIL) de la Agility au ajutat grupul danez de logistică DSV să obțină rezultate anuale foarte bune în 2021. Profitul operațional înainte de impozitare (EBIT) a crescut de la 9,5 miliarde de coroane daneze (1,27 miliarde de euro) la 16,2 miliarde de coroane daneze, echivalentul a 2,2 miliarde de euro (+71%). Vânzările au crescut de la 115,9 miliarde de coroane (15,6 mld. euro) la 182,3 miliarde de coroane (24,4 mld. euro), ceea ce reprezintă o creştere de 59%.

În ceea ce priveşte domeniilor afacerilor individuale, EBIT a crescut enorm în special în zona Air & Sea, de la 7 miliarde DKK (941 milioane de euro) la 12,7 miliarde DKK (1,7 mld. euro). Cu toate acestea, a existat o creștere și în transportul rutier de marfă (de la 187 milioane de euro, la 248,5 milioane de euro) și în segmentul de Soluții (de la 156 milioane de euro, la 238 milioane de euro). „2021 a fost un an bun, dar și provocator pentru DSV”, a comentat CEO-ul Jens Bjørn Andersen cifrele. Printre altele, el a apreciat ca fiind provocatoare întreruperile din lanțul de aprovizionare și aglomerația din porturi.

Pentru anul curent, DSV presupune o creștere suplimentară a profitului: EBIT este de așteptat să fie de ordinul a 18-20 de miliarde de coroane (2,4-2,7 miliarde de euro). Grupul estimează costurile de integrare pentru Agility la un miliard DKK (134 milioane de euro).

Cu toate acestea, compania nu e sigură că își poate atinge obiectivele din cauza „piețelor de transport volatile și imprevizibile”. DSV presupune că economia globală va crește cu patru procente și că cererea de logistică va rămâne la fel de puternică ca în 2021. Situația cu blocaje în porturi, capacități restrânse și tarife mari de transport ar mai dura doar în acest an, însă nu se așteaptă la o relaxare a situației decât în a doua jumătate a lui 2022.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut