După doi ani de pandemie în care creșterea a fost încetinită în numeroase domenii, industria de transport de mărfuri a crescut cu viteză, 2022 fiind un an spectaculos pentru companiile din domeniu, pe fondul cererii tot mai mari pentru servicii de transport. Aceasta este concluzia uneia dintre cele mai mari companii de servicii de transport din România și Europa, DSV Road.

Anul trecut, DSV Road a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal. „2022 a fost unul dintre cei mai buni ani, cu adevărat spectaculos, pentru industria de transport de mărfuri, cu o creștere accelerată a cererii care s-a resimțit în special din cel de-al doilea trimestru. Creșterea cea mai mare s-a înregistrat în activitatea de import, însă și partea de export a cunoscut o perioadă efervescentă anul trecut. Creșterea consumului, alături de deschiderea a tot mai multe magazine fizice și expansiunea e-commerce, a generat creșteri pe toate tipurile de transport în cadrul DSV Road”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Astfel, la nivel de business, în 2022, volumele DSV Road au crescut cu aproximativ 50% datorită oportunităţilor pe care compania le-a fructificat și extinderii portofoliului de clienți și de subcontractori.

Totodată, creșteri mari, în jur de 40%, au fost înregistrate pentru serviciile de transport în regim grupaj, mai ales în contexul inflației. Transportul de tip grupaj permite încărcarea unui singur camion cu mărfurile mai multor companii, cu greutăți între 10 şi 2.500 kg, cu destinatari diferiți, ceea ce ajută la optimizarea costurilor cu transportul până la 80% pentru companii. În acest context, serviciile în regim grupaj reprezintă aproximativ 60% din business-ul DSV Road în România, urmat de transportul intermodal.

De asemenea, cererea pentru transportul intermodal feroviar-rutier, pentru aducerea de bunuri în România, a crescut cu 30% anul trecut, acest tip de transport plasându-se pe locul al doilea în topul celor mai vândute servicii de către DSV Road pe piața locală. „Transportul în regim de grupaj sau intermodal va continua să domine piața, atât pentru că reprezintă modalități de reducere a costurilor în companii, cât și pentru că firmele din România sunt tot mai interesate să reducă impactul asupra mediului. Iar în acest caz transportul intermodal are un rol esențial, ajutând companiile în strategia lor de atingere a obiectivelor ESG, iar pe noi, la DSV Road, să atingem ținta de reducere a emisiilor de carbon cu până la 40% până în 2030”, explică Sergiu Iordache.

Totodată, o creștere importantă a înregistrat și cererea pentru transport intern de mărfuri, de 25%, și ca urmare a extinderii marilor lanțuri de magazine pe teritoriul României.

În 2022, DSV Road a transportat peste 600.000 de tone de marfă, în special din automotive, produse chimice, IT&C, fashion, pharma și electro-IT, pentru companii mari, medi și micii. Cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania, Ungaria şi Italia, iar la export cel mai mare volum de marfă s-a transportat către Germania, Italia şi Ungaria.

România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent aici de aproape 30 de ani. Pentru 2023, compania se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut