Intrarea României în Spațiul Schengen va aduce o serie de beneficii industriei locale de transport, cum ar fi eliminarea timpului de așteptare la graniță și creșterea capacității de transport și a numărului de comenzi, consideră DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport și logistică din Europa. Compania estimează că aderarea la Schengen va însemna o creștere a business-ului său în medie cu 20%.

Efectele benefice ale intrării României în Spațiul Schengen se vor resimți imediat pe piața locală de transport și logistică, consideră reprezentanții DSV Road. Astfel, numărul curselor internaționale ale transportatorilor se va majora semnificativ, odată ce frontierele vor fi eliminate. De asemenea, vor scădea costurile cu combustibilul, având în vedere că va dispărea timpul de așteptare pentru camioane la frontieră, care în prezent este între 24 de ore și 72 de ore, în special la punctele de trecere spre Bulgaria (Calafat-Vidin și Giurgiu-Ruse), dar și spre Ungaria. „Prezența României în Spațiul Schengen va accelera dezvoltarea economiei locale. Astfel, se vor reduce semnificativ timpii de așteptare la graniță, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimt și companiile și persoanele fizice. În prezent, depăşirea timpilor de conducere înregistrați de şoferi, consumul mai mare de carburant pe timpul aşteptării şi întârzierile privind livrarea mărfurilor către clienţi duc atât la penalizarea transportatorilor, cât şi la apariția de probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi la creşterea costurilor pentru clienţii finali. În plus, prin eliminarea timpilor de staționare la graniţa cu Ungaria, timpii de tranzit pentru toate liniile noastre de grupaj către vestul Europei se vor scurta cu minimum 24 de ore”, declară Sergiu Iordache, Managing Director, DSV Road.

Totodată, intrarea României în Spațiul Schengen va duce la creșterea competitivității externe și interne, la optimizarea costurilor de transport și creșterea consumului local. Alte efecte importante ale prezenței în Schengen sunt o eficiență sporită a utilizării camioanelor, dar și creșterea disponibilității șoferilor. În Europa deficitul de șoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform unui studiu IRU, iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obținută o ameliorare a acestuia de până la 10%.

În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al UE. În prezent, există blocaje la graniță și din cauza Pachetului de Mobilitate, prin care șoferii sunt obligați să se întoarcă în țară periodic, la câteva săptămâni. „Efectele aderării la Schengen se vor resimți și la nivelul business-ului DSV Road. Estimăm o cifră de afaceri mai mare cu 20% prin eficientizarea costurilor de transport și creșterea numărului de curse. Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuție în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător, deoarece prezența în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de așteptare din totalul timpului cursei este mai mare. Așteptăm aderarea României în Spațiul Schengen, o schimbare benefică pentru orice operator de transport și companie, care va influența semnificativ economia locală”, a mai spus Sergiu Iordache.

De asemenea, libera circulație a cetățenilor în țările membre Schengen va crește potențialul de revenire în România a cetățenilor stabiliți în prezent în Europa, consideră reprezentanții DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialiști dintre românii care se restabilesc în țară.

Prin lipsa granițelor și reducerea timpului de transport, va fi scăzută considerabil şi cantitatea de emisii de carbon, protejând astfel mediul înconjurător. În acest sens, DSV Road a făcut pași importanți, oferind posibilitatea clienților de a alege servicii de transport sustenabil.

România îndeplinește de mai mult de 10 ani criteriile tehnice pentru intrarea în Spațiul Schengen, conform Ministerului de Afaceri Externe, și prin aderare va avea una dintre cele mai lungi frontiere. În august 2022, Germania a susținut că România îndeplinește toate cerințele și că va susține țara noastră să devină membru cu drepturi depline al zonei Schengen.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut