Potrivit unui raport al DSV Road, industriile automotive, FMCG, health care, tech & electronics și fashion au generat cea mai mare pondere în structura activităților de import-export, în prima jumătate a lui 2024.

„În ciuda provocărilor din piață, topul celor mai active sectoare a rămas relativ stabil față de anul trecut, fiind condus de domeniul automotive, care a înregistrat o cerere a serviciilor de transport din portofoliul DSV Road de circa 25%. În același timp, bunurile de larg consum (FMCG) au generat 20% din totalul soluțiilor de transport, la egalitate cu sectoarele health care, tehnologie și electronice, iar industria de fashion, a avut o cotă de 15%. Dinamismul acestor sectoare și tendințele ușoare de creștere susținută a cererii impun soluții logistice și de transport flexibile și eficiente pentru a răspunde nevoilor pieței”, a declarat Daniel Babii, Business Development Director DSV Road.

Același raport arată o tendință de creștere și a agriculturii, care a trimis către export o cantitate mai mare de cereale, legume și fructe, dar și utilaje agricole, în primele luni ale anului.

Cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria.

În prezent, România înregistrează un deficit comercial, importând mai multe bunuri și servicii decât exportă, indiferent de industrie. Datele INS din primele patru luni ale anului arată că exporturile României au crescut cu 0,8%, la 31,288 miliarde de euro, iar importurile au crescut cu 1,7%, la 40,609 miliarde de euro, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În cadrul DSV Road, activitatea de export a înregistrat o creştere de 22% în primele două luni din an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023 pe fondul dezvoltării segmentului de fabricare a produselor din diverse domenii de către firme internaţionale în România, în special în industria auto şi electronică, arată raportul DSV. Extinderea reţelei de autostrăzi, dar şi creşterea potenţialului de business şi calitatea produselor româneşti rămân principalii factori care pot contribui la dezvoltarea exporturilor. „România are un potențial foarte mare în ceea ce privește transportul de mărfuri. Extinderea autostrăzilor cu până la 2.000 de km ar putea duce la o creștere de 38% a industriei și automat la o intensificare a schimburilor comerciale dintre România și țările UE. În prezent, asistăm la o creștere moderată a transporturilor susținută de numărul mai mare de clienți și de dezvoltarea anumitor sectoare, cum sunt e-commerce și automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creștere datorită costurilor mai mici și dorinței companiilor de a folosi metode care protejează mediul”, a mai adăugat Daniel Babii.

DSV rămâne optimist cu privire la perspectivele pentru 2024, anticipând o evoluție solidă a industriilor existente și posibilitatea de creștere în alte sectoare emergente. Compania estimează o cifră de afaceri în creștere cu 10% în 2024, față de anul trecut.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut