În contextul inflației accentuate, cererea pentru transport în regim de grupaj a crescut cu 40% în acest an, fiind o soluție mai puțin costisitoare comparativ cu alte tipuri de transport. Astfel, companiile din România îşi reduc costurile cu serviciile de transport și cu depozitarea stocurilor cu până la 80%, arată o analiză DSV Road.

Companiile care nu au suficientă marfă pentru un camion complet preferă soluția de tip grupaj, prin care pot transporta de la un colet până la trei paleți, adică între 10 kg și 2.500 kg. Camioanele de linie DSV preiau întreaga încărcatură, fiecare partidă de marfă fiind integrată în rețeaua paneuropeană de distribuție a companiei, care are mai mult de 300 de terminale și de birouri. Prin plecări zilnice din peste 30 de țări, clienţii beneficiază de flexibilitate în alegerea datelor de preluare și livrare, de timp fix de tranzit, de predictibilitate și trasabilitate completă. „Nivelul ridicat al inflației a generat creșterea costurilor în avalanșă pe piața locală și nu numai, ceea ce a determinat companiile din România să caute cele mai eficiente soluții pentru reducerea cheltuielilor în business. Astfel, interesul pentru transportul de tip grupaj a crescut exponențial în 2022, având în vedere avantajele, printre care: optimizarea costurilor de transport, timpi de tranzit bine stabiliți, preluări zilnice, reducerea cheltuielilor cu spațiile de depozitare, stocuri mai mici sau chiar inexistente și diminuarea amprentei de CO2”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Operațiunile cu ajutorul grupajelor sunt preferate de toate tipurile de firme, mici, medii și corporate, indiferent de dimensiunea business-ului, din toate domeniile – retail, ecommerce, IT&C, automotive, pharma și altele. Prin rețeaua de grupaj a DSV Road sunt transportate numeroase tipuri de marfă, de la mărfuri generale, electronice și electrocasnice, componente auto, chimicale, mărfuri periculoase ADR, articole vestimentare, dar și alimente și alte mărfuri perisabile.

Totodată, cererea pentru transportul de tip grupaj a crescut în acest an și pentru că tot mai multe companii, în special cele de e-commerce, renunță la stocuri și, implicit, spații de depozitare, preferând vânzarea prin sistemul dropshipping. „Deși în continuare transportul de tip grupaj este folosit preponderent pentru import de mărfuri, în ultimii ani crește treptat cererea și pentru export, în special în automotive și retail, dar și în alte domenii. Astfel, ne așteptăm la o creștere accelerată a interesului pentru serviciul de grupaj în viitorul apropiat, în special din România spre alte țări, urmând să aibă loc o evoluție spectaculoasă a dezvoltării acestui tip de transport”, precizează Sergiu Iordache.

În acest context, serviciile de transport în regim grupaj reprezintă aproximativ 60% din business-ul DSV Road în România, urmat de transportul intermodal.

Pentru 2023, compania estimează o creștere a cererii pentru serviciile de grupaj de cel puțin 20%.

În 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se așteaptă la o creștere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 milioane de euro. „Cu rețeaua noastră paneuropeană extinsă și sistematizată, completată de personalul nostru calificat, clienţii beneficiază, indiferent de volume, de o acoperire europeană puternică și de cunoștințe valoroase despre piața locală, de un serviciu rapid de grupaj fiabil și eficient”, a mai spus reprezentantul DSV Road.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut