Cererea pentru transport intermodal a crescut cu 30% în perioada ianuarie-octombrie 2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, datorită eficienței acestui tip de transport, dar și pe fondul crizei de camioane și de șoferi în Europa, relevă datele companiei europene de transport de mărfuri DSV Road. Ca urmare, transportul intermodal a trecut pe locul al doilea, după cel de tip grupaj, în topul celor mai vândute servicii de transport ale DSV Road.

Transportul intermodal, care contribuie la dinamismul utilizării camioanelor pe distanțe scurte, dar și la efectul benefic al folosirii liniei feroviare electrificate, este ales de companiile din România pentru capacitatea stabilă de transport, pentru costurile mai puțin fluctuante decât la rutier, pentru capacitatea utilă de încărcare mărită şi, în mod special, pentru impactul redus asupra mediului. De aceea, în 2022, transportul intermodal a trecut pe locul al doilea, după transportul de tip grupaj, în topul celor mai vândute servicii de transport de către DSV Road. „Pentru a răspunde cererii ridicate de servicii de transport, în lipsa capacității din piață, DSV Road a pus cap la cap o serie de soluții. Cea de care suntem mândri că reușim să o dezvoltăm este soluția de transport intermodal pentru capacitatea mare de transport. Astfel, investim în flota de unități intermodale, îmbunătățim rutele, optimizăm capacitatea de încărcare în camioane și încheiem parteneriate stabile cu principalii furnizori de transport feroviar din Europa. Mulți clienți preferă transportul intermodal datorită stabilității costurilor și siguranței capacității, dar și pentru că este o metodă eficientă de reducere a emisiilor de CO2”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road. În România, cea mai intensă activitate este în nodul intermodal Curtici, județul Arad.

Fiind o opțiune stabilă de transport, DSV Road preconizează că soluția de transport intermodal va fi una dintre cele mai cerute variante de transport de firmele din România şi estimează o creștere a cererii de cel puțin 20% în 2023. „Credem că va urma o evoluție spectaculoasă a cererii pentru transportul intermodal în România. Având în vedere capacitatea utilă de încărcare mărită și nivelul redus de poluare, transportul intermodal este o soluție optimă de transport verde. Soluțiile de sustenabilitate sunt tot mai căutate de companii pentru a obține certificări de reducere a amprentei de carbon, ca parte a strategiei lor ESG și ca rațiune de business”, explică Sergiu Iordache.

Luând în calcul cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, în 2022, DSV Road se așteaptă la o creștere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut