DSV Road îl numește pe Mihai Teodorescu, Country General Manager Road, în funcția de Ambasador al Sustenabilității, vizând dezvoltarea diviziei Green Transport. Până la finalul anului, compania estimează o dublare a cererii pentru soluții de transport verde în România față de 2022.

„Dat fiind interesul tot mai mare pe piața locală pentru soluții de transport verde, dar și targetul nostru de a reduce cu până la 40% cantitatea de CO2 în următorii șapte ani, divizia de Green Transport este o parte strategică a business-ului DSV Road. Sunt onorat să fiu Ambasador al Sustenabilității, rol prin care îmi propun să dezvolt accelerat divizia de Green Transport și să facilitez tranziția rapidă către un viitor mai verde. Deși piața serviciilor de transport verde este la început în România, aceasta va crește cu cea mai mare viteză în viitorul apropiat, transportul de mărfuri sustenabil devenind o opțiune principală pentru multe companii”, declară Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador.

Alinierea la standardele și directivele UE a dus la o creștere a interesului companiilor pentru reducerea cantității de CO2 și, implicit, pentru implementarea soluțiilor Green Transport de la DSV Road, printre care monitorizarea cantității de dioxid de carbon prin tehnologia CO2 Reporting Tool, folosirea biocombustibilului în transport și optimizarea lanțului de aprovizionare pentru reducerea amprentei de carbon.

DSV Road estimează că, în România, cererea pentru soluții de transport verde se va dubla în 2023 față de anul trecut, fiind un interes crescut în special din partea companiilor multinaționale, care operează și local, care monitorizează emisiile pentru întreg lanțul de logistică și care urmăresc să atingă cât mai repede obiectivele ESG.

De asemenea, pentru a reduce impactul asupra mediului, companiile folosesc preponderent soluția de grupaj de mărfuri, care în 2023 va avea o creștere de 30%, potrivit estimărilor DSV Road. „Unul dintre cei mai importanți factori care influențează emisiile de CO2 în transportul rutier este modul de optimizare a spațiul disponibil în camion cu ajutorul  grupajului. O planificare atentă, cu un program predictibil datorat timpului fix de tranzit, programărilor fixe pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor, și minimizarea kilometrilor pe gol ajută, totodată, la reducerea CO2. De asemenea, trebuie încurajate investițiile durabile în viitorul transportului verde rutier, inclusiv în producția de biocombustibil, dar și în dezvoltarea infrastructurii necesare pentru camioane electrice”, spune Mihai Teodorescu.

Soluția DSV de raportare a emisiilor de CO2 oferă o imagine de ansamblu și o analiză completă a datelor privind emisiile din lanțul de aprovizionare, cu rapoarte fiabile și precise, colaborând cu una dintre cele mai importante companii de calcul al emisiilor, EcoTransIT World. Totodată, prin parteneriatul DSV cu Gold Standard, companiile pot susține programe de reducere a emisiilor de carbon în întreaga lume, mai ales în mediile defavorizate.

De asemenea, la nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de peste 134 milioane euro, din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului în România.

Pentru grupul danez, România este una dintre cele mai importante piețe din regiune, în care activează de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania DSV Road se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%, după ce în 2022 a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro (+40% faţă de 2021), datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut