În contexul blocării aderării României în Spațiul Schengen, industria de transport de mărfuri pierde o serie de beneficii care s-ar fi reflectat pozitiv asupra întregului mediu de business, asupra afacerilor locale care depind de importuri și exporturi și implicit asupra economiei românești, menționează într-o notă de presă DSV Road, al treilea cel mai mare furnizor global de servicii transport și logistică din Europa. Compania estimează că aderarea la Schengen ar însemna o creștere a business-ului său în medie cu 20%, iar evoluţia ar putea fi similară și în cazul altor companii de pe piață.

În opinia DSV Road, prezența României în Schengen oferă o serie de avantaje industriei de transport locale, cum ar fi eliminarea timpului de așteptare la graniță și creșterea capacității de transport și a volumului de marfă transportată. De asemenea, prin eliminarea frontierelor, crește numărul curselor internaționale și scad costurile cu combustibilul, având în vedere că dispare timpul de așteptare de la frontieră, care în prezent este de 24 – 72 de ore, în special în punctele de trecere spre Bulgaria și Ungaria. „Suntem încrezători că va fi luată decizia favorabilă României în viitorul apropiat, având în vedere că vor exista noi întâlniri la nivelul organismelor UE. Intrarea României în Schengen va avea efecte benefice imediate pe piața locală de transport și logistică, accelerând dezvoltarea economiei locale. Se vor reduce timpii de așteptare la graniță, care produc efecte în cascadă asupra întregii economii româneşti, pe care le resimțim cu toții, companii, dar și persoane fizice”, declară Sergiu Iordache, Managing Director în cadrul DSV Road.

În prezent, pentru că România nu este membru Schengen, există efecte negative asupra industriei de transport, resimţite și de consumatori. Depăşirea zilnică a timpilor de conducere, consumul mai mare pe timpul aşteptării şi întârzierile în livrarea mărfurilor generează probleme în aprovizionare sau în derularea unor procese de producţie, precum şi creşterea costurilor pentru clienţii finali.

Odată cu dispariția granițelor, timpii de tranzit pentru liniile de grupaj către vestul Europei se vor scurta substanțial. De asemenea, intrarea în Schengen va crește competitivitatea externă și internă, va optimiza costurile de transport și va încuraja consumul local.

În același timp, prin aderare, camioanele vor fi folosite mai eficient și va creștere numărul de șoferi. În Europa, deficitul de șoferi s-a majorat cu peste 40% din 2020 în 2021, conform IRU, iar odată cu eliminarea frontierelor va fi obținută o ameliorare de până la 10%.

În plus, prin ridicarea frontierelor, va fi o mai mare fluiditate a parcului auto al UE. În prezent, există blocaje la graniță și din cauza Pachetului de Mobilitate care impune întoarcerea periodică a şoferilor în țară. „Cum DSV Road România gestionează contracte majore de distribuție în Bulgaria, cel mai puternic impact îl va avea scurtarea timpului la frontieră. Nu este un exemplu întâmplător, deoarece prezența în Schengen va avea efect asupra curselor scurte, unde ponderea timpului de așteptare din totalul cursei este mai mare. Ne dorim ca aderarea României să se întâmple în viitorul apropiat, deoarece ar fi o schimbare benefică pentru orice operator de transport și orice companie, influențând semnificativ economia locală”, subliniază Mihai Teodorescu, Road Director în cadrul DSV Road.

De asemenea, libera circulație a cetățenilor în țările membre Schengen va crește potențialul de revenire în România a cetățenilor stabiliți în prezent în Europa, consideră reprezentanții DSV Road, care doresc să atragă în echipă specialiști dintre aceştia.

Prin lipsa granițelor și reducerea timpului de transport, va fi scăzută şi cantitatea de emisii de carbon. DSV Road a făcut pași importanți în reducerea poluării, oferind posibilitatea clienților de a alege servicii de transport sustenabil.

În 2022, având în vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se așteaptă la o creștere de 40% a business-ului, comparativ cu anul trecut, estimând o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut