DSV Road, noua companie desprinsă din DSV Solutions, are planuri ambițioase, în ciuda situației actuale de pe piață. Compania și-a propus ca până în 2024 să ajungă la o cifră de afaceri de 100 milioane de euro, în creștere cu 50% față de cât a realizat divizia de transport rutier a companiei anul trecut. Potrivit lui Sergiu Iordache, directorul DSV Road, compania nu resimte încă scăderi ale volumului de mărfuri, ci doar creșteri de preț, chiar și de peste 30%.

Target-ul DSV Road se bazează atât pe paleta largă de clienți ai companiei din diferite domenii de activitate, cât și pe soluțiile de inovare continuă implementate de-a lungul timpului. Compania are ca target pentru anul acesta o creştere cu 50% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2021, în vreme ce partea de profit se menţine în limitele de 4-5% EBIT.

„Deşi toată lumea se aşteaptă la o contracţie a pieţei, noi, din fericire, nu o simţim. De exemplu, industria de automotive nu poate să producă pe câtă cerere are. Dar partea de consum s-ar putea să scadă, din cauza creşterii cheltuielilor casnice.” Însă, având în vedere evoluția imprevizibilă a pieței, compania și-a propus ca în viitor să încheie contracte-cadru cu clienții, care pot fi ajustate ulterior. „Până la sfârşitul anului, vom transfera toate activităţile de transport rutier intern şi internaţional către noua companie, DSV Road. Şi, începând de anul viitor, DSV va avea în România trei entităţi diferite, cu trei echipe de management, după cum a fost construită structura încă de la început. Ne dorim să le oferim clienţilor o experienţă plăcută şi simplă”, a precizat Sergiu Iordache, managing director DSV Road.

Grupul are în vedere dezvoltarea şi creşterea fiecărei divizii pe plan local, în continuare, inclusiv pe baza unor noi achiziţii. Iar integrările se fac din ce în ce mai repede. „Avem un target de achiziţii anual. Facem un screening, dar mai primim şi oferte din piaţă. Companiile pot fi din diverse domenii, avem divizii de transport express, curierat, finanţare sau asigurări.”

Inovarea și eficientizarea aduc avantaje competitive

Compania lucrează la o nouă soluţie în activitatea de transport rutier care să vină în întâmpinarea partenerilor, dar și să ajute la reducerea costului cu personalul administrativ. „În noul sistem, clientul poate să facă booking, să urmărească marfa, iar partenerul (transportatorul) are acces la autofacturare, adică poate intra în sistem, valida costul şi genera factura. În acelaşi timp, factura se trimite şi către noi direct în SAP şi începe să curgă termenul de plată”, explică Sergiu Iordache, adăugând: „E un avantaj competitiv. Cu cât eşti mai preocupat de zona de inovare şi eficientizare, cu atât eşti mai bun în piaţă. De altfel, avem o echipă dedicată pe inovaţie, un departament la nivel de grup, iar orice bună practică e automat împărtăşită de toate ţările din grup.”

Costurile de transport au crescut cu 30%

Eficientizarea este cu atât mai necesară cu cât, potrivit reprezentantului DSV Road, costurile au crescut cu 20-30% faţă de anul trecut. „Prețurile la transportul naţional au crescut chiar mai mult decât cele de la internaţional. Există chiar şi destinaţii unde acestea s-au dublat”, spune Sergiu Iordache, subliniind că au apărut multe provocări în ultimii ani: pandemia de Covid, războiul, scumpirea combustibilului, a consumului de energie în birouri, creşterea salariilor. În plus, Pachetul de Mobilitate şi cozile din vamă de 3-4 zile generează o schimbare în fluxuri, dar şi o creştere de cost. De asemenea, lipsa de şoferi devine critică, în condițiile în care volumele sunt în creştere. „Reuşim să transferăm creşterile de preţ către clienţi. A fost un proces dificil la început, fiindcă eram obişnuiţi cu o oarecare stabilitate, mai ales că 60% din business e bazat pe contracte, iar 40% pe comenzi spot. În continuare vom face mai mult contracte cadru, care pot fi ajustate în funcţie de dinamica pieţei.”

Prețul transportului rutier face trenul necompetitiv

Creșterea costurilor de transport rutier au făcut ca folosirea transportului intermodal să nu mai fie avantajoasă. Chiar dacă prețul transportului feroviar nu s-a modificat semnificativ, cel rutier de la punctele de colectare până la tren și ulterior de la tren la destinația finală a crescut și cu 50%, astfel încât calculul total al acestor rute este comparativ cu cel efectuat exclusiv pe roți. „Principala problemă este că, în prezent, costul la intermodal a ajuns cam la acelaşi nivel cu cel rutier. Avantajul este acela că fluxurile sunt clare, stabile, trenul are plecări punctuale şi circulă 7 zile din 7. În plus, există suficientă capacitate pe tren, iar furnizorii sunt deschişi să mai şi adauge trenuri, dacă este necesar.” Directorul DSV Road a subliniat că volumele companiei pentru transportul intermodal s-au dublat de la an la an după scăderea din pandemie.

La transportul intermodal, DSV asigură legătura cu două terminale din vest, Duisburg şi Köln, cu plecări de la Curtici şi Teiuş. „Lucrăm cu doi furnizori pe tren şi avem parteneriate la colectare şi distribuţie, pe first şi last mile. Folosim numai remorci DSV în leasing operaţional, trase de cărăuşi.”

De anul viitor vor exista 3 companii DSV în România

În 2019, după achiziționarea Panalpina, operațiunile DSV de transport aerian și maritim s-au mutat în compania DSV Air&Sea, iar de curând a fost înființată compania DSV Road care a preluat activitatea de transport rutier intern și internațional.

DSV Road s-a relocat, după o investiție de 1 milion de euro, în clădirea AFI Park 4-5 din Capitală. „Mutarea sediului dintr-o zonă periferică a Capitalei într-una apropiată de centrul orașului și cu numeroase facilități s-a făcut la dorința colegilor de avea acces facil la mijloace de transport în comun, reducând astfel timpul în trafic de acasă până la birou”, subliniază Sergiu Iordache, managing director DSV Road.

De anul viitor, DSV va funcționa în România prin trei entități diferite, respectiv DSV Road, DSV Solutions și DSV Air&Sea. Deși cele trei divizii se concentrează pe segmentul propriu și au echipe de management dedicate, acestea vor oferi clienților servicii și soluții integrate și complete.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut