DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România și Europa, estimează că piața de transport de mărfuri din România continuă să crească și în 2023, chiar dacă nu la nivelul lui 2022. România devine un pol important pe harta transportului internațional, iar serviciile de transport care ajută companiile să-și restrângă cheltuielile vor fi cele mai căutate, potrivit unei analize a companiei.

„Evoluția pieței autohtone este în strânsă legătură cu situația la nivel macro, cu ce se întâmplă pe celelalte piețe, contextul regional. Urmărim mereu factorii externi, iar anul acesta ne așteptăm mai ales la o consolidare a avansului important obținut anul trecut, după perioada de pandemie. Cu toate că s-au făcut resimțite efectele inflației, vedem potențial de creștere pe serviciile de transport, în special cele de tip grupaj și intermodal, iar reașezarea unor rute de transport, în urma războiului, va genera noi creșteri”, a declarat Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Principalele previziuni privind piața de transport în 2023, potrivit DSV Road, sunt:

  1. Piața de transport continuă să crească

DSV Road consideră că piața de transport din România va continua să crească în acest an, însă nu va depăși nivelul din 2022. Mai exact, în 2023, ritmul de creștere al acestei industrii va încetini pe fondul unui consum mai redus, ca urmare a inflației crescute.

De altfel, industria de transport din România este una dintre cele mai stabile ramuri ale economiei, cu creșteri continue, chiar și în perioade de crize.

Ca urmare, DSV Road estimează o creștere de 10% a business-ului local, ceea ce va duce la o consolidare a avansului accelerat din 2022, când a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în anul anterior.

  1. România devine pol în transportul internațional

România devine o destinație tot mai interesantă pe harta internațională a transportului de mărfuri, care este de așteptat să crească și în 2023, cu toate că evoluția va fi sub cea de anul trecut, când a avut loc o revenire în forță a activității în urma pandemiei. Din punct de vedere al transportului de mărfuri, România a câștigat importanță la nivel internațional din mai multe motive, printre care războiul din Ucraina, care a mutat o parte de trafic în țara noastră, proiectele de infrastructură pentru dezvoltarea de autostrăzi și căi ferate și proiectele realizate cu bani europeni, care au ajutat la dezvoltarea business-urilor din România.

  1. Grupajul rămâne cel mai folosit mod de transport

Transportul de tip grupaj continuă să fie cel mai solicitat mod, în special pentru import, dar din ce în ce mai mult și pentru export. Creșterea transportului de tip grupaj este susținută tot mai mult de dezvoltarea e-commerce și a serviciilor online și de minimizarea stocurilor. În cadrul DSV Road, serviciul de transport grupaj este cel mai solicitat serviciu, reprezentând 60% din business-ul companiei. În 2022, cererea pentru grupaj a crescut cu 40% în cadrul companiei de transport.

  1. Transportul intermodal, în creștere accelerată

Transportul intermodal devine tot mai important pe piața din România, datorită costurilor mai reduse și efectelor pozitive asupra mediului. În cadrul DSV Road, transportul intermodal se află pe locul al doilea în topul celor mai solicitate servicii, estimând o creștere a cererii de cel puțin 20% în 2023.

  1. Soluțiile Green Transport prind viteză în România

Alinierea la standardele UE și la directivele europene a dus la o creștere a interesului companiilor pentru reducerea cantității de CO2 și astfel pentru implementarea soluțiilor Green Transport. Partea de sustenabilitate câștigă tot mai mult teren, mai ales în contextul în care strategia de ESG a devenit o parte esențială în strategia de business a companiilor.

DSV Road a dezvoltat soluția CO2 Reporting Tool, un sistem de monitorizare a impactului amprentei de carbon asupra mediului, ca urmare a folosirii combustibilului în transportul rutier de mărfuri, care are ca efect reducerea în timp real a cantității de emisii de carbon per fiecare lot de marfă transportată și, implicit, per camion.

De asemenea, recent, grupul DSV, din care face parte DSV Road, a lansat cel mai ambițios program de sustenabilitate, pentru reducerea amprentei de carbon, prin care vor fi alocate fonduri de peste 134 de milioane de euro pentru proiecte verzi, inițiative durabile și proiecte de inovare în următorii cinci ani. „Acordăm o importanță crescută serviciilor de tip green, iar prin utilizarea tehnologiei noastre de monitorizare a cantității de emisii de carbon, companiile pot vedea impactul asupra mediului. Este totodată în aceeași linie cu misiunea DSV Road de a reduce cu până la 40% cantitatea de emisii de CO2 până în 2030”, explică Sergiu Iordache.

  1. Activitatea de export e tot mai intensă

O altă tendință importantă o reprezintă creșterea activității pe zona de exporturi, odată cu avansul înregistrat atât pe categorii tradiționale de export, cât și pe unele noi. Diversificarea economiei locale a crescut, iar România a urcat în topurile internaționale care analizează nivelul de complexitate a economiilor lumii, fiind a 19-a cea mai complexă și sofisticată țară din 133 de țări din lume, după un avans de 20 de locuri în doar câțiva ani, conform unei analize realizate de Universitatea Harvard.

  1. Digitalizarea, tot mai vizibilă în transport

Piața de logistică și transporturi din România va fi într-o continuă transformare, în contextul în care digitalizarea redefinește modul în care sunt gândite operațiunile și serviciile din acest sector. Soluții precum cele de urmărire a transportului de mărfuri, direct de către clienți, cum este aplicația ETA de la DSV Road, vor fi utile mai ales în condițiile în care contextul actual va menține problema legată de creșterea numărului de ore de așteptare la graniță.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut