Piața de transport de mărfuri din România și-a continuat ritmul de creștere în primul trimestru din an, însă sub nivelul din 2022, pe fondul scăderii consumului și implicit a producției industriale, arată o analiză DSV Road. În acest context, DSV Road a înregistrat o creștere de până la 10% a volumului de mărfuri și o creștere de 20% a cifrei de afaceri în perioada ianuarie-martie, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Există o încetinire a ritmului producției industriale care afectează atât importul, cât și exportul de mărfuri. Potrivit DSV Road, printre categoriile de marfă care înregistrează scăderi se află electrocasnicele, materialele de construcții, amenajările și sculele electrice, menținându-se cererea pentru bunuri de nevoi de bază, pharma și automotive. Sectorul serviciilor a fost în creștere în Europa în T1, ceea ce a compensat efectul invers din sectorul industrial.

„După un 2022 în care piața de transport rutier de mărfuri a cunoscut o creștere accelerată, începutul lui 2023 indică o frânare a ritmului de creștere postpandemie, influențată de nivelul ridicat al inflației. Însă, pentru DSV Road, anul a început bine, cu o creștere de 22% a vânzărilor în T1, comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Evident că și procesul inflaționist și-a spus cuvântul, însă avem o creștere a numărului de comenzi cu 11%, dar și o creștere de până la 10% a volumului de mărfuri trasportate, în special din proiecte noi, dar și din business-ul existent”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

DSV Road subliniază că piața de transport de mărfuri în 2023 va avea un trend ușor crescător, fiind estimată o creștere marginală a volumelor transportate în acest an, de 1% la nivel european, conform Transport Intelligence. „Inflația ridicată va afecta cererea consumatorilor, care va duce la o cerere mai scăzută pentru servicii de transport. Este așteptată și o reducere a producției în Europa, ceea ce va contracta și cererea pentru servicii de transport de mărfuri. Credem ca în România vom avea o creştere peste media europeană, datorată investiţiilor în infrastructură, inclusiv efectul investiţiilor din PNRR”, explică Sergiu Iordache.

În ciuda contextului economic, prin dezvoltarea portofoliului de clienți și optimizarea rutelor și a încărcării de mărfuri, DSV Road estimează o creștere a cererii în special pentru transportul de tip grupaj, dar și pentru cel intermodal și intern. Compania estimează o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut