Piața de transport de mărfuri în România își va continua tendinţa de creștere în 2024, însă mai temperat decât până acum, pe fondul contextului economic incert și al tensiunilor geopolitice, consideră compania de transport DSV Road. Chiar și așa, transportul intern de mărfuri va cunoaște cel mai bun an de până acum.

“2024 este un an provocator pentru piața de transport de mărfuri, având în vedere mai multe tulburări la nivel național, cum sunt protestele transportatorilor, dar și la nivel internațional. Atât războiul din Ucraina, cât și cel din Israel afectează lanțurile logistice și de transport. Activând într-o piață globală, suntem legați de tot ce se întâmplă la nivel european și global. Faptul că Germania, cea mai mare piață europeană, a ratat la mustață intrarea în recesiune tehnică spune suficient despre situația pieței UE. Chiar și așa, rămanem optimiști însă rezervați în ceea ce privește dezvoltarea accentuată a sectorului de transport în 2024”, declară Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

În 2024, companiile se vor orienta spre soluții de transport eficiente, pentru transport rapid, care să le ajute să-şi scadă cheltuielile. Astfel, DSV Road se așteaptă la un interes crescut pentru transportul de tip grupaj, care reduce cu până la 80% costurile de transport, dar și pentru intermodal.

Principalele previziuni pentru 2024, potrivit DSV Road, sunt:

  1. Camioanele electrice, tot mai vizibile pe drumurile din România

Industria de transport de mărfuri din România accelerează spre un viitor mai verde, iar în acest sens camioanele electrice vor începe să fie folosite pentru transportarea mărfurilor pe first și last mile.

  1. Transportul de tip grupaj va rămâne cel mai folosit mod de transport

Transportul de tip grupaj rămâne cel mai solicitat mod de transport la nivel de piață, fiind preferat în special pentru import și, totodată, câștigând popularitate în sectorul exporturilor datorită multiplelor beneficii: flexibilitatea de a încărca un camion cu mărfuri de la mai multe companii, posibilitatea de a transporta între 10 kg și 2.500 kg, fără a fi necesară încărcarea completă a vehiculului. Acest model de transport permite optimizarea costurilor pentru companii, aducându-le economii de până la 80%, și asigură rapiditatea în livrarea către diverse destinații.

Trendul ascendent al transportului de tip grupaj este alimentat în mare măsură de extinderea e-commerce și a serviciilor online, precum și de eforturile de minimizare a stocurilor. În cadrul DSV Road, serviciul de transport grupaj ocupă o poziție centrală, reprezentând 60% din totalul afacerilor.

  1. Exportul mărfurilor, o activitate tot mai intensă

O tendință semnificativă în peisajul economic al României o constituie creșterea activității de export, tendință susținută de o serie de factori, cum ar fi dezvoltarea infrastructurii, îmbunătățirea calității produselor și serviciilor, accesul la noi piețe și parteneriate comerciale, precum și adaptarea la schimbările din mediul economic global.

  1. Transportul intermodal,în creștere accelerată

Combinarea a două moduri de transport devine din ce în ce mai relevantă pe piața transportului din România. Această evoluție se datorează costurilor mai reduse și impactului pozitiv asupra mediului. În cadrul DSV Road, transportul intermodal ocupă locul al doilea în clasamentul serviciilor cele mai solicitate.

  1. Soluțiile Green Transport, tot mai căutate în România

Adaptarea la standardele UE și la directivele europene a generat o creștere semnificativă a interesului companiilor din România pentru reducerea emisiilor de CO2 și, implicit, pentru adoptarea soluțiilor de Green Transport. Chiar dacă această inițiativă este în stadii incipiente în țară, preocuparea pentru aspectele legate de mediu devine tot mai relevantă, mai ales într-un context în care strategia ESG a devenit o componentă esențială în strategia de afaceri a companiilor.

DSV Road a dezvoltat CO2 Reporting Tool, un sistem de monitorizare a impactului amprentei de carbon generat de transportul rutier, care permite reducerea în timp real a emisiilor de carbon per fiecare lot de marfă transportat și, implicit, per camion.

Recent, grupul DSV, din care face parte și DSV Road, a lansat un program ambițios de sustenabilitate, investind aproximativ 1 miliard DKK (peste 134 milioane de euro) în proiecte verzi, inițiative durabile și inovare în următorii cinci ani. Prin acest program special, DSV Road din România se angajează activ în inițiativele de protecție a mediului, accelerând dezvoltarea diviziei Green Transport prin implementarea unor noi proiecte menite să reducă emisiile de carbon. “Acordăm o importanță sporită serviciilor de tip green, iar prin utilizarea tehnologiei noastre de monitorizare a emisiilor, companiile pot evalua impactul asupra mediului. Acest demers este în concordanță cu misiunea DSV Road de a reduce cu până la 40% cantitatea de emisii de CO2 până în 2030”, explică Mihai Teodorescu, Country General Manager şi Sustainability Ambassador, DSV Road.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut