DSV participă în Frankfurt (Germania) la proiectul de testare a unei autostrăzi electrificate care ar putea permite transportul rutier complet electric pe distanțe lungi.

Compania de transport și logistică DSV participă și furnizează date pentru proiectul ELISA eHighway, care ar putea într-o zi să transforme în realitate ideea unei autostrăzi electrificate care se întinde în toată Europa, permițând încărcarea din mers a camioanelor electrice pe distanțe lungi.

Participarea DSV este una dintre inițiativele de sprijinire a proiectelor de inovare care vor fi cruciale în tranziția ecologică. Noile tehnologii, cum ar fi transportul de marfă electric pe distanțe lungi, vor fi esențiale pentru ca DSV să își atingă ambiția din 2030 de a-și reduce emisiile indirecte cu 30% și, în cele din urmă, să obțină emisii nete zero până în 2050.

Deşi vehiculele electrice sunt esențiale pentru tranziția ecologică a industriei, astăzi există limitări care împiedică o trecere de succes la camioane electrice, în special pe distanțe lungi. „Fără niveluri adecvate de infrastructură, există pericolul ca stațiile de încărcare să fie Canalul Suez al transportului rutier și cauza unor întârzieri semnificative și a congestionării vehiculelor electrice. Dacă eHighway va fi extinsă în toată Europa, s-ar crea noi posibilități de utilizare a camioanelor electrice pe distanțe lungi, pentru a oferi servicii cu emisii scăzute fără întârzieri pentru clienți”, spune Søren Schmidt, CEO, DSV Road.

În proiectul ELISA eHighway, o serie de parteneri lucrează pentru a realiza o autostradă electrică care să permită încărcarea ușoară din mers a vehiculelor electrice, eliminând timpul de nefuncționare petrecut la încărcare și, în cele din urmă, permițând tranziția la camioanele electrice pentru distanțe lungi. Camioanele care circulă pe pistele de testare eHighway sunt echipate cu senzori pe acoperiș care detectează o linie de contact aeriană deasupra camionului, care apoi se conectează la linie printr-un pantograf și se încarcă în timpul mersului.

În cadrul proiectului, DSV colaborează cu cercetători de la Institutul de Planificare a Transporturilor și Inginerie a Traficului de la Universitatea Tehnică din Darmstadt, care colectează și analizează datele.

De la începutul lunii februarie, un șofer DSV subcontractat folosește pista de testare eHighway de 10 km şi în curând de 17 km, transportând bunurile clienților către și de la aeroportul din Frankfurt. Printr-un recorder din camion, datele referitoare la peste 150 de parametri, cum ar fi starea de încărcare a bateriei și rata combustibilului, se înregistrează şi sunt trimise cercetătorilor care, săptămânal, efectuează interviuri de evaluare cu șoferul.

Pe lângă pista din Frankfurt, proiectul include piste de testare în orașele germane Stuttgart și Lübeck. Faza actuală a proiectului se desfășoară până la sfârșitul lui 2024. Partenerii proiectului solicită finanțare pentru o potențială fază următoare, permițând dezvoltarea în continuare a eHighway.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut