A trecut aproape un an de când s-a introdus perioada de tranziție pentru Brexit, iar Regatul Unit a părăsit oficial UE. În acest prim an, companiilor li s-a permis să întârzie vămuirea completă la importul de mărfuri necontrolate în Regatul Unit, pentru a face tranziția către Brexit mai ușoară. Însă, la 1 ianuarie 2022, a doua fază a Brexit-ului este de așteptat să intre în vigoare, ceea ce înseamnă că vor fi implementate controale vamale complete și va fi introdus un nou model de operare la frontieră.

În acest context, compania DSV a luat o serie de măsuri pentru a se asigura că este pregătită pentru schimbările care se preconizează că vor intra în vigoare la 1 ianuarie. „Pe parcursul lui 2021, ne-am schimbat procesele vamale pentru o mare parte din mărfurile pe care le transportăm pentru clienții noștri, astfel încât aceștia să adere deja la noile cerințe. Din acest motiv, suntem bine pregătiți pentru controalele vamale complete începând cu 1 ianuarie 2022”, explică Jesper Hansen, vicepreședinte executiv și membru al Comitetului Brexit al DSV.

În acest moment, nimeni nu poate prezice exact care vor fi consecințele intrării în faza a doua a Brexit-ului. Cu toate acestea, Jesper Hansen se așteaptă ca viitoarea tranziție să aibă un impact mai mic asupra pieței decât cea anterioară. „Nu mă aștept la aceleași consecințe ale Brexit-ului ca cele cu care ne-am confruntat în T1 și T2 2021, dar schimbările de la 1 ianuarie vor pune cu siguranță mai multă presiune asupra trecerii frontierei și a facilităților de frontieră, în special asupra Canalul englezesc.”

Pentru a face tranziția cât mai ușoară, DSV le oferă clienților o serie de sfaturi:

  • Este important să se pregătească toată documentația corespunzătoare înainte ca mărfurile să părăsească UE, pentru aa minimiza întârzierile sau impactul negativ asupra timpilor de tranzit conveniți.
  • Este important caimportatorul destinatar înregistrat în Regatul Unit să fi făcut deja aranjamentele provizorii pentru instrucțiunile de vămuire la import și să finalizeze o autorizație directă de procură (POA) înainte de intrarea în Regatul Unit.
  • Este important ca facturile comerciale ale furnizorilor din UE să conțină declarația Registered Exporter System (REX).

De la 1 ianuarie 2022, este de așteptat ca actualele proceduri extraordinare și simplificate de amânare a vămuirii complete la importul de mărfuri necontrolate în Regatul Unit să nu mai fie disponibile. Numai companiile cu aprobarea procedurii vamale de marfă simplificate (PESC) vor putea în continuare să-și întârzie vămuirea.

Prin urmare, modelul de operare la frontieră actualizat, care se va aplica de la 1 ianuarie 2022, se bazează pe trei procese operaționale:

  • Modelul tradițional de depozitare temporară, în care mărfurile care vin în Marea Britanie pot fi depozitate la frontieră până la 90 de zile înainte de a fi declarate la vamă.
  • Modelul de pre-depunere, în care mărfurile care sosesc vor fi obligate să fie insoţite deo declarație vamală înainte de îmbarcare pe partea UE.
  • Modelul Transit cargo, de obicei utilizat pentru a ocoli atât frontierele UE, cât și pe cele ale Regatului Unit și pentru a continua către o unitate de depozitare temporară externă (ETSF) autorizată, de unde mărfurile pot fi transportate într-o zonă vamală aprobată. Odată eliberată, încărcătura poate fi apoi eliberată pentru livrarea finală.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut