Eliminarea de către Curtea Supremă în luna octombrie a anului trecut a cerinței de vârstă a vehiculelor pentru accesul pentru prima dată în sector și rezistența Ministerului Transporturilor din Spania în a restabili orice cerință de acces în sector, a permis intrarea masivă în ultimul an a 5.000 de transportatori noi și a 18.000 de vehicule uzate în sector.

Efectele negative ale anulării acestei cerințe afectează toate segmentele transportului rutier de mărfuri în Spania, fiind semnificative în special în subsectorul transportului ușor, care în prezent este complet dereglementat, după eliminarea în 2013 de către Ministerul Transporturilor a tuturor celorlalte cerințe pentru accesul la piaţă.

Această dereglementare a dus la intrarea masivă a peste 4.800 de noi autovehicule ușoare în ultimul an, care au accesat fără nicio calificare profesională și cu vehicule de orice vârstă. La rândul său, nici segmentul de transport greu nu a rămas în urmă, întrucât eliminarea cerinței de vârstă a permis creșterea parcului cu nu mai puțin de 11.500 de vehicule într-un termen atât de scurt.

Ca urmare, Fenadismer insistă asupra necesității de a stabili noi cerințe de acces legate de categoria de mediu a vehiculelor, pentru a contribui la obiectivele europene și naționale de reducere a emisiilor, având în vedere vechimea îngrijorătoare a actualei flote spaniole. Această dereglementare continuă să producă efecte negative asupra managementului necesar al sectorului, precum și asupra ratei accidentelor și obiectivelor de mobilitate ecologică și dezvoltare durabilă.

Fenadismer atrage atenţia că dereglementarea din sectorul transportul rutier merge în direcția opusă, aspect reflectat şi de datele îngrijorătoare privind vechimea flotei spaniole, una dintre cele mai mari din Europa, care atinge valori record, cu o vârstă medie de 13,9 ani în cazul autovehiculelor rigide și de 7,7 ani în cazul autotractoarelor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare