După Ekol, ceilalți doi mari jucători ai sectorului, Kita și Alişan, s-au întâlnit cu companii străine pentru vânzarea de acțiuni. BDP International din SUA și Aramex din Dubai se numără printre logisticienii străini care aspiră la companii turcești, potrivit Lojiport. Există însă şi companii străine care intră pe piața turcă prin deschiderea de birouri proprii, precum Blue Water Shipping, Rhenus, TX Logistics sau Evergreen. Şi asta pentru că avantajul cursului de schimb a crescut, de asemenea, apetitul pentru investiții.

În logistică, unul dintre sectoarele proeminente în pandemie, fuziunile și achizițiile s-au accelerat. Jucătorii globali, care au obținut o rentabilitate record în această perioadă, au intrat în competiție pentru a evalua aceste câștiguri prin achiziția de companii. Iar firmele turcești, care şi-au crescut eficiența în comerțul global odată cu războiul din Ucraina, sunt și ele pe radarul investitorilor străini. În acest context, presa locală relatează că doi dintre cei mai mari jucători ai sectorului, Kita și Alişan, s-au aşezat la discuţii cu companii străine.

Kita Lojistik este în discuții cu două companii străine pentru vânzarea de acțiuni, iar una dintre acestea ar fi Aramex, cu sediul în Dubai. Apoi, Alişan, unul dintre cei mai ambiţioşi jucători din sector, în special în logistica chimică, este în discuţii cu BDP International, una dintre companiile importante de logistică din SUA, intrată în Turcia în 2011 sub numele de Bolte. Vorbind cu ziarul Ekonomi, Damla Alişan, vicepreședintele Consiliului de Administrație al Alişan Logistics, a confirmat că au primit solicitări de întâlnire și a subliniat că vor împărtăși publicului situaţia în mod transparent atunci când aceasta va fi clară.

DFDS, unul dintre giganții danezi ai transportului maritim, a luat măsuri pentru a prelua divizia internațională de transport rutier a Ekol, una dintre cele mai importante companii de logistică din Turcia. Părțile și-au dat mâna în principiu. După semnăturile oficiale și aprobarea Concurenței, compania Ekol International Road Transport, care reprezintă aproximativ 60% din cifra de afaceri a grupului, se va alătura DFDS. Vorbind cu Ekonomi, președintele CA al Ekol Logistics, Ahmet Musul, a spus că procesul continuă și așteaptă decizia Autorității de Concurență.

Există însă şi companii străine care intră pe piața turcă prin deschiderea de birouri proprii. Blue Water Shipping, din Danemarca, a intrat în ultimele luni pe piața turcă prin investiții. Palle Kamstrup, director global al companiei, a explicat: „Odată cu provocările legate de cerințele lanțului global de aprovizionare, deficitul de capacitate și ratele mari de transport din ultimii doi ani, tot mai multe companii au căutat aprovizionare aproape de piață. Odată ce producția crește, creşte şi comerțul internațional. Vedem o cerere tot mai mare pentru servicii și soluții logistice de înaltă calitate în domeniu. Crezând în poziția, cunoștințele și experiența noastră în industrie, suntem încrezători că cele două noi locații din Turcia ne vor oferi un acces semnificativ pe piață.”

Tobias Bartz, CEO pentru logistică al Rhenus, a declarat că centrele de producție apropiate și disponibilitatea ridicată a logisticii devin din ce în ce mai importante. „Văd Turcia drept inima lanțului nostru de aprovizionare.” Una dintre companiile care intenționează să investească în Turcia este TX Logistics, din Germania, care a fost achiziționată de căile ferate de stat din Italia. Compania, care a intrat pe piață în cooperare cu Rif Line, plănuiește să investească într-un terminal de tren în Turcia. Gigantul de containere Evergreen și-a înființat, de asemenea, propria companie în Turcia, în iunie.

Oficialii din industria logistică subliniază că problemele din lanțul de aprovizionare sporesc importanța logisticii, iar situația crește apetitul investitorilor. Reprezentanții sectorului de logistică văd că unul dintre motivele interesului crescut pentru companiile de logistică turcești este avantajul cursului de schimb pentru investitorii străini. Potrivit logisticienilor, asigurarea unui mediu de încredere și de stabilitate economică poate atrage mai mulți investitori străini în Turcia, iar acțiunile pot fi vândute la valori mai mari.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut