Luni, 6 decembrie, s-a desfăşurat cea de-a doua întâlnire între reprezentanții principalelor sindicate franceze ale şoferilor și patronate, pentru negocierea grilelor de salarizare din transportul rutier de mărfuri. Discuţiile s-au încheiat fără niciun acord, ceea ce pune în pericol livrările în imediata apropiere a Crăciunului.

În cadrul întâlnirii dintre sindicatele franceze CFDT Route și CFCT şi Federația Națională a Transporturilor Rutiere (FNTR) și Organizația Transportatorilor Rutieri Europeni (OTRE), reprezentanții angajatorilor au propus o creștere de 4,2% la diferitele grile de salarizare, în timp ce OTRE este dispusă să majoreze aceste grile cu 5%. Creșterile propuse sunt însă departe de revendicările sindicale, care cer „o reală recunoaștere a angajaților din sector”.

În cele din urmă, negocierile au fost amânate pentru o nouă reuniune care se va desfăşura pe 5 ianuarie, aceasta fiind şi data limita pentru a ajunge la un acord. În cazul în care nu se semnează nici atunci, sindicatele avertizează: „Organizațiile noastre își vor asuma responsabilitățile! Pentru a atrage atenţia şefilor din transport, se va ajunge la blocarea economiei naţionale care şi aşa este afectată de cel de-al cincilea val al epidemiei.”

Sindicatul FO Transporturi a fost mai dur: „Șefii generoși ai asociațiilor au oferit + 0,5% (OTRE) și + 0,2% (FNTR), în coeficienți. La aceasta trebuie adăugată, în cazul semnării, o perioadă de prelungire a acordului de la 6 la 8 luni pentru aplicarea pentru toţi angajații. Este de neînțeles pentru un sector căruia îi este greu să fie atractiv! Alte sectoare aflate sub presiune reușesc să aibă negocieri reale. Federația Națională de Transport și Logistică FO-UNCP își menține apelul la mobilizare și acțiune în perioada 13-17 decembrie 2021.”

Sindicatul minoritar Sud-Solidaires, care nu participă la masa rotundă a negocierilor, face apel și el la mobilizare printr-o acţiune care se va manifesta prin circulația cu viteză redusă și blocarea anumitor drumuri, din 12 decembrie, orele 22:00, până în 17 decembrie, 23:59.

OTRE consideră că nu sunt corecte comparaţiile între diferitele sectoare de activitate. Le garantează însă șoferilor „un număr minim de ore de lucru care să le permită să obțină venituri cu mult peste salariul minim, chiar dacă remunerația se face pe zi lucrătoare”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut