Guvernele german și danez, prin Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, și omologul său danez, Thomas Danielsen, au semnat pe 4 decembrie un acord care permite utilizarea transfrontalieră a camioanelor lungi (LHV) între cele două țări. După Olanda, Danemarca este a doua țară vecină cu care Germania încheie un astfel de acord.

Acordul bilateral permite utilizarea transfrontalieră a camioanelor lungi germane de tip 2 până la 5 și a camioanelor lungi daneze comparabile.

Camioanele lungi în Germania pot atinge o lungime de 25,25 metri. Cu toate acestea, încă se aplică aceleași restricții de greutate ca și camioanelor obișnuite. Directiva 96/53/CE este în prezent în curs de revizuire și prevede utilizarea pe viitor a camioanelor lungi în toată Europa. „Camioanele lungi vor deveni pe bună dreptate răspândite în toată Europa. Vă vor permite să transportați mai multe mărfuri în mai puține călătorii. Astfel, se reduc emisiile de CO2 și sarcinile pe drumurile noastre. În medie, două călătorii cu camionul pe distanțe lungi înlocuiesc trei călătorii convenționale cu camionul, oferind câștiguri de eficiență și economii de combustibil de 15–25%. Având în vedere creșterea traficului de marfă și deficitul grav de șoferi, aceasta este o contribuție importantă de care nu vrem să ne lipsim”, a declarat Volker Wissing.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut