Sectorul european al comerțului cu amănuntul și al bunurilor de consum va reveni pe creștere în 2021, deși cu ritmuri variate, în funcție de subsectoare și canalul în care operează fiecare companie.

Conform estimărilor PwC, contribuția în valoare adăugată brută a retailerilor nealimentari la economie va crește cu 5,3% în 2021 și cu 7,2% în 2022. În sectorul alimentar, care a fost unul dintre cele mai rezistente în 2020, creșterea va fi de 0,3% în 2021 și de 0,8% în 2022, comparativ cu o mică scădere de 0,3% în 2020. „Estimările indică o perspectivă pozitivă pentru comercianții cu amănuntul și companiile de bunuri de larg consum în viitorul apropiat. Însă modul în care oamenii fac cumpărături nu poate fi subestimat. Retailerii tradiționali care nu au putut pivota către vânzările online au fost grav avariați, iar multe lanțuri de retail nu se vor mai redeschide, schimbând fața străzilor orașului“, se arată în raportul PwC.

Covid-19 a accelerat modificările cheltuielilor de consum care erau deja în desfășurare înainte de criză, dar a creat, de asemenea, noi tendințe și a încetinit sau chiar i-a oprit pe alții. Cele mai puternice patru forțe care remodelează acum industria sunt:

– Comportamentul consumatorului digital;

– Sustenabilitatea și importanța crescândă a ESG (environmental, social, governance);

– Localizarea;

– Modurile noi de lucru.

„Companiile trebuie să ia măsuri îndrăznețe pentru a face față provocărilor lor cheie: asigurarea unor lanțuri de aprovizionare rezistente, orientarea/mentalitatea cu adevărat centrată pe cumpărători și adaptarea la un mediu de lucru în continuă schimbare, prin reproiectarea organizaţiei şi reconfigurarea echipelor”, a declarat Reinhard Vocke, partener și director de practică pentru consumatori.

Reziliența în sector poate fi construită prin flexibilitate și agilitate. Concurența dură, cererile în continuă schimbare ale consumatorilor și întreruperea constantă au pus la încercare chiar și cei mai mari jucători. Cu toate acestea, la mai bine de un an de la pandemie și, în ciuda vaccinărilor care au luat avânt în întreaga lume, multe companii încă se luptă să se adapteze la noua realitate și să țină pasul cu companiile de comerț electronic consacrate.

Cu toate acestea, majoritatea au o oportunitate critică de a începe să regândească și să reconfigureze planurile viitoare pentru a-și construi rezistența și adaptabilitatea și a ieși mai puternici din criza actuală.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare