Valul blocadei de șase zile a Canalului Suez cauzat de port-containerul Ever Given a ajuns în interiorul Europei și provoacă o penurie de vehicule comerciale, trenuri și vase pentru căile navigabile interioare pentru transportul mărfurilor. Acest lucru este demonstrat de un sondaj efectuat de bursa Timocom cu privire la tendința ofertei și cererii de transport pe platformă. „De câteva zile consecutive, peste un milion de transporturi așteaptă să fie expediate urgent“, se arată într-o notă. Aşteptându-se ca situația să se înrăutățească și mai mult în următoarele săptămâni, furnizorii de servicii de transport sunt sfătuiţi să se conecteze rapid la circuite precum platformele digitale de marfă.

Barometrul Timocom arată că, în primul trimestru al lui 2021, traficul a depășit perioada similară a anului precedent cu 58%. Bursa de marfă a înregistrat peste zece milioane de intrări mai mult decât anul trecut. Această creștere se remarcă în special în Germania, Polonia și Franța, datorită și schimbărilor în obiceiurile consumatorilor în timpul pandemiei: în loc de timp liber, călătorii și alte servicii, s-au făcut investiții în bunuri de larg consum, din care multe provin din străinătate. Tot în aprilie și mai, Barometrul arată aceeași tendință pentru toate piețele importante, adică un surplus clar de sarcini în comparație cu vehiculele disponibile. „De câteva luni, comerțul internațional a revenit la capacitate maximă. După aproximativ două luni, așa-numitul efect de fluture, cauzat de eșecul Ever Given în Canalul Suez are repercusiuni asupra transportului rutier. Există o lipsă severă de resurse, în special în navigația interioară și transportul feroviar, ceea ce contribuie la creșterea în continuare a presiunii asupra transportului rutier de mărfuri în Europa. Cozile la rampele de încărcare continuă să provoace întârzieri și, pentru transportatori, deseori duc la o creștere a curselor pe gol înainte de următorul transport. Lipsa disproporționată de vehicule afectează întregul sector industrial și comercial.”

Gunnar Gburek, purtătorul de cuvânt al Timocom, comentează: „Era evident că nu putea să se elimine în timp util cantitatea uriașă de marfă care se revarsă acum în porturile europene din cauza blocajului din Canalul Suez. La aceasta se adaugă faptul că numărul de vehicule disponibile pentru așa-numitul transport post-maritim era deja limitat cu mult înainte de accident. Ne așteptam la o astfel de situație și ne așteptăm la repercusiuni suplimentare asupra disponibilității transportului în Europa în următoarele săptămâni. Acum trebuie să facem tot posibilul pentru a evita călătoriile pe gol și pentru a furniza toate vehiculele disponibile pentru a face față volumului mare de mărfuri. Aici sunt utile schimburile de mărfuri.”

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut