Biroul german de statistică a publicat un raport privind ponderea modurilor individuale de transport în comerț. Datele din perioada ianuarie-august 2022 au fost studiate amănunţit, iar rezultatele au indicat foarte clar economia germană este dependentă de camioane.

Potrivit studiului, până la 69,2% din mărfurile exportate din Germania către alte țări ale UE s-au dovedit a fi transportate rutier. Transportul feroviar a fost următorul, cu o pondere de 7,9%, urmat de transportul fluvial (7,7%), iar transportul maritim a ocupat ultima poziţie, cu 5,3%.

În cazul importurilor în Germania din alte țări UE, statisticile au fost ușor diferite, printre altele, în ceea ce privește transportul materiilor prime prin conducte (în principal gaz). Cu toate acestea, și aici, transportul rutier a ocupat o poziție de lider, manipulând 52% din marfă. Transportul fluvial s-a situat pe locul secund (16,5%), conductele pe locul al treilea (12,2%), iar trenurile și navele maritime au împărțit poziţia a patra (5,7% fiecare).

În concluzie, camioanele s-au dovedit a manipula de la jumătate la două treimi din încărcături (în funcție de direcție), iar ponderea lor în importurile și exporturile germane a fost de aproximativ nouă ori (în ambele sensuri) mai mare decât ponderea trenurilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut