Din 20 mai 2022 s-a produs o adevărată revoluție în transportul ușor: licenţierea vehiculelor între 2,5 și 3,5 tone, care fac transport internaţional contra-cost, s-a tradus în formalități suplimentare, noi forme de control și amenzi potențial mai mari.

De îndată ce noile reguli ale Pachetului de Mobilitate au intrat în vigoare, schimbările s-au răspândit și pe piața transporturilor. Oamenii care activează în industria transportului ușor au indicat o reducere bruscă a tarifelor în transportul intern și o penurie de vehicule în transportul internațional. Aceasta a fost o consecință a transferului în țară a acelor vehicule, ai căror proprietari nu au reușit să obțină permis sau au decis să nu o facă în totalitate.

Într-un articol anterior am relatat că Polonezii au găsit o variantă de a evita licențierea: vehicule de 2,4 t. Vehiculul atipic Piaggio de 2,4 tone pentru 4 europaleți, conceput pentru rute internaționale apropiate, s-a dovedit clar o soluţie. Însă acum, Tomasz, posesorul vehiculului, declară că transformarea a presupus mult efort şi a fost nevoie de 3 săptămâni pentru ca mașina să acopere 15.000 de kilometri pe rute apropiate de granița de sud.

Situația relatată de 40ton.net este confirmată și de Rzeczpospolita, care se referă la compania de transport maritim Done! Deliveries, conform căreia disponibilitatea vehiculelor în transport internațional ușor este acum cu o treime mai mică decât înainte de 20 mai 2022. În schimb, companiile care au licență și efectuează astfel de transporturi, pot conta pe tarife mai mari.

Pe viitor, polonezii se aşteaptă să apară tot mai multe vehicule uşoare licenţiate, deoarece multe companii încă îşi așteaptă documentele. Potrivit Rzeczpospolita, aceasta poate viza chiar și o treime din industrie, iar totul este întârziat de complexitatea procedurilor și erorile rezultate din aceasta. Potrivit Uniunii Transporturilor din Polonia, până la 70% din cereri sunt respinse.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare