Transportul rutier convențional poate economisi până la 20% în combustibil dacă folosește semiremorci cu tracțiune electrică. Prin urmare, un consorțiu de şase organizații din Olanda – Econogy, Drive Line Systems (DLS), V-Tron, TNO, THT New Cool și RAI Automotive Industry – își unește forțele pentru a dezvolta un grup motopropulsor electric pentru remorci. Sub numele yDrive, părțile doresc să dezvolte o tehnologie de propulsie pentru a reduce în continuare consumul și pentru a contribui la reducerea de CO2 și a emisiilor nocive.

Transportul rutier de mărfuri se află într-o tranziție către transportul cu emisii zero. În acest scop, industria de camioane este pe deplin angajată în electrificarea flotei sale. Pe lângă electrificarea camioanelor, se examinează și modul în care transportul rutier convențional cu un camion diesel poate funcționa mai curat și mai economic, lucru esențial în perioada de tranziție.

Proiectul yDrive își propune să electrifice remorcile convenționale. yDrive constă dintr-o axă cu antrenare electrică, un pachet de baterii reîncărcabile, senzor pe pivot și un controler inteligent care funcționează cu și fără comunicare cu camionul. Această tehnologie creează o combinație hibridă în care energia de frânare este regenerată și stocată într-o baterie a remorcii în timpul decelerării și la coborâre. În timpul accelerării, energia din baterie este folosită pentru a acţiona remorca. Acest lucru ajută camionul să se deplaseze consumând mai puțin combustibil. Astfel, camionul poate fi echipat cu un motor mai mic. yDrive poate servi, de asemenea, ca extensie de gamă pentru camioanele cu baterii electrice BEV sau cu celule de combustie FCEV.

Tehnologia are un mare potențial de economisire. Proiectul urmărește o reducere a CO2 și a consumului cu 20% în distribuția urbană, cu 15% în distribuția regională și 10% în transportul pe distanțe lungi. În fiecare an, în Europa sunt înmatriculate în medie peste 200.000 de remorci noi. Flota totală depăşeşte 3 milioane de semiremorci. Transportul rutier de mărfuri este responsabil pentru aproximativ 9% din emisiile globale de CO2.

Proiectul yDrive este posibil în parte prin provincia Flevoland și prin schema DKTI a Ministerului Infrastructurii și Gospodăririi Apelor din Olanda. DKTI este o schemă de stimulare a durabilității transportului rutier.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare