
După finalizarea NRLA (New Railway Link through the Alps) și deschiderea coridorului de 4 m pe axa Gotthard, ponderea transportului feroviar de mărfuri prin Alpii Elvețieni a atins 74,9% în 2021, cel mai înalt nivel din ultimii 30 de ani. Călătoriile cu camioanele prin Alpi au scăzut ușor față de anul precedent.
Potrivit Oficiului federal elvețian de transport, aproximativ 860.000 de camioane au traversat Alpii în 2021, cu aproximativ 3.000 sau cu 0,23% mai puțin decât în 2020 și cu aproximativ 40% mai puțin decât în 2001, când s-a introdus taxa pentru vehiculele grele bazată pe performanță.
În ciuda progresului realizat, 28,4 milioane de tone de mărfuri au fost transportate pe calea ferată în 2021. Deutsche Bahn și-a revenit astfel din scăderea din anul precedent, cauzată de pandemia de coronavirus și scăderea cererii care a rezultat. Transportul feroviar a crescut deosebit de puternic, cu 17,3%, pe axa Gotthard și cu 7,2% pe axa Lötschberg-Simplon, în ciuda lucrărilor de construcție în curs.