Anul trecut, în Elveția au fost verificate 139.732 de camioane, ansambluri, camionete și autobuze. Au fost acordate 24.410 de amenzi și în 4.650 de cazuri vehiculele au fost reţinute sau șoferii împiedicați să-și continue călătoria. Acest lucru reiese din raportul privind controlul vehiculelor grele publicat de Oficiul Federal pentru Drumuri (ASTRA) și Oficiul Federal pentru Vamă și Securitate a Frontierei (BAZG).

Controalele sporesc siguranța traficului, asigură o mai bună conformitate cu reglementările și, astfel, contribuie și la concurența loială între calea ferată și şosea. În consecință, cantoanele elveţiene au intensificat controalele vehiculelor grele în ultimii 20 de ani, în numele guvernului federal. În 2021, pe lângă activitatea obișnuită a poliției, au fost efectuate în total 94.512 de ore de controale mobile, iar alte 96.162 de ore de control au fost efectuate în centrele fixe. Pe lângă poliție, şi BAZG verifică vehiculele și șoferii care intră sau ies din Elveția, în cadrul controalelor vamale.

În cele șapte centre federale de control, au fost inspectate 31.564 de vehicule comerciale din toate categoriile, cu 12,6% mai mult decât în anul precedent, când erau mult mai puține camioane pe şosea din cauza pandemiei. Au fost depistate probleme la 1.834 vehicule/şoferi din Elveţia (+13%) și 9.172 vehicule/șoferi din alte ţări (+21,1%). Dintre acestea, 323 vehicule elvețiene (-4,7%) și 2.109 vehicule străine au fost reţinute sau șoferii împiedicați să-și continue călătoria (+3,7%).

Pe lângă controalele din centrele de control, polițiștii au efectuat și controale mobile care au vizat un total de 58.577 de vehicule (+2,7% față de 2020). Dintre acestea, 5.777 autohtone (-4,5%) și 4.137 străine (+19,1%) au fost sancţionate. 1.342 de vehicule elvețiene (+11,6%) și 876 de vehicule străine au fost reţinute și/sau șoferii (+38,4%) împiedicați să-și continue călătoria.

Ca și în anii precedenți, potrivit LogInfo24, problemele principale au vizat greutatea și dimensiunile (10.654, +15% față de 2020), defectele tehnice (6.899, +16,5%) și nerespectarea perioadelor de muncă și odihnă (3.964, +19,6%). Au fost detectate şi emulatoare de AdBlue în 41 de cazuri (+20,6%). Trebuie reţinut că pentru aceste cazuri sunt posibile probleme multiple.

Anul trecut, BAZG a verificat la punctele de trecere a frontierei 49.591 de camioane și autobuze. Dintre acestea, 279 de vehicule elvețiene și 3.211 străine au fost cu probleme, majoritar privind greutatea și dimensiunile (3.022 cazuri), defectele tehnice (354 cazuri) și nerespectarea timpilor de muncă și odihnă (310 cazuri). De asemenea şi aici sunt posibile alocări multiple.

Anul acesta, în toamnă, centrul de control al vehiculelor grele (SVKZ) Giornico va intra în funcțiune pe locul fostei oțelării Monteforno. Astfel, traficul intens care circulă în direcția Gotthard poate fi verificat și pe partea de sud, completând SVKZ Ripshausen, care există din 2009 în nord.

Investițiile pentru SVKZ Giornico se ridică la aproximativ 250 de milioane de franci, în cursul lucrărilor fiind realizată o nouă legătură cu autostrada. După punerea în funcțiune a SVKZ Giornico, traficul intens va fi controlat de ambele părți ale celor trei treceri alpine, Simplon, Gotthard și San Bernardino, precum și pe partea de nord a trecătoarei Marele St. Bernhard. În plus, SVKZ din Oensingen este în curs de implementare și ar trebui să poată intra în funcțiune în 2023.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut