Supraîncărcarea puternică a infrastructurii rutiere a restrâns semnificativ fluxul de trafic pe drumurile naționale ale Elveţiei anul trecut și a dus la o creștere masivă a ambuteiajelor. Asociația elvețiană pentru vehicule comerciale Astag solicită extinderea în continuare a infrastructurii pentru a putea garanta aprovizionarea  fără probleme în Elveția şi ca singur mod de a evita ocolirile și costurile suplimentare masive.

Asociația Astag este îngrijorată de creșterea disproporționată a orelor de blocaj în trafic în raport cu kilometrajul. Traficul a fost susținut pe drumurile elvețiene pentru un total de 32.481 de ore în 2021, revenind la un nivel comparabil cu perioada de dinainte de coronavirus. Față de anul precedent (22.575 ore de ambuteiaje), aceasta corespunde unei creșteri de +43,9%. În cele mai multe cazuri, motivul creșterii orelor de ambuteiaj este congestionarea traficului (89%), iar asta ilustrează necesitatea extinderii imediate a infrastructurii rutiere. Prin urmare, Astag continuă să solicite o revizuire sistematică a axelor principale în coordonare cu extinderea axelor secundare, ca singur mod de a asigura fluxul de trafic.

Problema creșterii masive a orelor de blocaj este gravă pentru industria transportului rutier, așa cum arată studiul asupra fluxului de trafic săptămânal și zilnic, citat de Loginfo24: traficul de muncă de dimineaţa și cel de cumpărături și agrement de seara duc la creșterea traficului. În aceste două perioade, însă, cererea de bunuri din economie și consumatori atinge apogeul. Dimineaţa trebuie asigurată livrarea mărfurilor. Colectarea are loc seara pentru livrarea la timp a mărfii pentru ziua următoare. „Creșterea orelor de blocaj în trafic amenință acest proces de importanță sistemică şi determină costuri suplimentare din cauza pierderilor de productivitate atât pentru industria transporturilor, cât și pentru economie și populație. Traficul neecologic stop-and-go are și consecințe asupra consumului de combustibil și asupra mediului”, avertizează președintele Astag, Thierry Burkart. Totuși, raportul Evoluția traficului și fluxul de trafic 2021 dezvăluie, de asemenea, un punct pozitiv: în ciuda creșterii cererii pentru servicii de transport, distanţele parcurse de vehicule în traficul greu de mărfuri nu s-a schimbat. „Cota mică a vehiculelor grele de marfă în volumul total de trafic, de doar 5,9%, subliniază eficiența atinsă în industria transportului rutier”, spune Thierry Burkart.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut