Elveția își propune să-și extindă investițiile în infrastructură în Franța și Italia, vizând liniile feroviare și terminalele. În Franța, lucrează cu guvernul pentru a defini dimensiunea și tipul investiției pe linia Wörth-Strasbourg. În ceea ce privește Italia, elvețienii caută să cofinanțeze extinderea liniei Lötschberg-Simplon și construcția noului terminal Milano Smistamento.

„Este obligația noastră să facilităm transferul modal chiar și în afara Elveției, dacă și țara noastră beneficiază”, a comentat Peter Füglistaler, directorul transportului terestru la Oficiul Federal Elvețian pentru Transport.

Elveția s-ar putea să nu fi atins obiectivul de maximum 650.000 de mișcări de camioane în 2021, potrivit Rail Freight, însă acest presupus eșec oferă spațiu pentru mai multe planuri și investiții pentru a atinge diviziunea modală necesară transportului feroviar de marfă. „Atâta timp cât nu ne atingem obiectivul, trebuie să facem mai mult, inclusiv investiții feroviare în alte țări”, a subliniat Füglistaler.

Finanțarea liniei Wörth-Strasbourg nu este confirmată încă, dar guvernele francez și elvețian sunt în strânsă consultare. „Discutăm despre modul în care poate fi implicată Elveția în această investiție. Sperăm să semnăm acordul până la sfârșitul anului și să implementăm proiectul într-un interval de zece ani.” Füglistaler a subliniat că această ocolire franceză va fi de cea mai mare importanță pentru traficul care vine din Belgia și portul Anvers.

În Italia, guvernul elvețian lucrează cu Ferrovie Dello Stato Italiane. Italienii plănuiesc să extindă linia Lötschberg-Simplon trecând granița elvețiano-italiană spre Milano și să faciliteze accesul la Novara, Domodossola și Milano. Elveția a semnat deja un contract cu Italia în valoare de 142 de milioane de euro și va contribui astfel financiar la extinderea liniei, dar nu va acoperi costul total. Acest proiect este programat să se termine în 2028. „Elveția se străduiește, de asemenea, să finanțeze terminalele care au o mare contribuție la traficul intermodal prin țară. Terminalul Smistamento al Hupac va fi o completare a terminalului Busto Arsizio, care deservește în principal axa de nord-vest, în timp ce Smistamento va deservi axa de sud-est.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut