Numărul camioanelor care au traversat Alpii elvețieni anul trecut a scăzut uşor față de 2021. În acelaşi timp, cota de piață a căii ferate rămâne la un nivel ridicat, potrivit noului raport semestrial al Oficiului Federal pentru Transporturi (FOT).

Finalizarea noii linii de cale ferată prin Alpi (NLFA) și a coridorului de transport cu o înălțime la unghi de 4 metri pe axa feroviară Gotthard în 2020 a dat un impuls transferului de marfă transalpină. De atunci, situația a rămas în general stabilă. În 2022, numărul rulajelor de camioane a scăzut doar ușor (cu 15.000) la 880.000. Deoarece tonajele feroviare au scăzut ușor, cota de piață a transportului feroviar transalpin de marfă rămâne la același nivel cu anul precedent (73,9%).

Stagnarea volumelor de tranzit se explică în principal printr-o agravare a problemelor cu care se confruntă trenul în transportul internațional nord-sud. Anul trecut, linia principală prin Germania, în special, a fost întreruptă sau supraîncărcată în mod regulat. În plus, multe companii feroviare au fost nevoite să majoreze prețul din cauza creșterii costului curentului de tracțiune.

În toamna anului 2023, Consiliul Federal va indica măsurile pe care intenționează să le ia pentru a promova în continuare transferul modal al mărfurilor de la rutier la feroviar.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut