Parlamentul elvețian a aprobat construcția de tuneluri subterane private pentru transportul de mărfuri. Lucrările de construcție ar trebui să înceapă încă din 2026, potrivit unui comunicat de presă al companiei Cargo sous Terrain (CST).

În Elveția, din 2031, mărfurile vor fi transportate în subteran fără intervenție umană, folosind un sistem automatizat numit Cargo sous terrain (CST). Săptămâna aceasta, parlamentul elvețian a aprobat o lege privind acest tip de transport.

Sistemul CST este conceput pentru conectarea non-stop a unor importante centre logistice și oraşe mari ale țării, precum și pentru livrarea rapidă a containerelor, paleților și coletelor.

„După adoptarea legii de către Consiliul Național, proiectul se apropie de linia de sosire: ambele camere ale Parlamentului au aprobat Legea Transportului subteran de marfă. Înainte de a intra în vigoare, au rămas de rezolvat doar câteva diferențe de detaliu între consilii. Acest lucru va da CST un impuls pentru a accelera punerea în aplicare a proiectului“, se arată în comunicat.

Inițial, este planificată o rută de 70 de kilometri de-a lungul platoului elvețian între Herkingen-Niederbipp și Zürich. Rețeaua se va extinde apoi de la Geneva la St. Gallen și de la Basel la Lucerna, cu o sucursală suplimentară de la Berna la Thun. Un astfel de sistem de tuneluri ar trebui să reducă traficul de suprafaţă al camioanelor cu 40%.

Se preconizează că până în 2045 va fi construită o rețea de 500 de kilometri în întreaga țară, al cărei cost va fi de 32 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă de două ori costul tunelurilor alpine prin Gotthard, Lötschberg și Cheneri la un loc. Construcția sistemului va fi finanțată în regim privat.

Începerea lucrărilor la primul tronson este programată pentru 2026, iar punerea sa în funcțiune – pentru 2031. Potrivit CST, în paralel cu lucrările de proiectare, operațiunile de logistică urbană din Zürich și din alte orașe vor fi sporite, deoarece aceasta este o parte integrantă a serviciului. Pentru lirările last mile, compania va coopera cu un număr mare de companii de logistică.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut