Duminică, 24 noiembrie, electoratul elvețian a respins extinderea drumurilor naționale, cu 52,7% din voturi împotrivă şi 47,3% pentru. Acest lucru surprinzător are consecințe și pentru transportul de mărfuri în Elveția, din care 83% se desfășoară pe șosea. Asociația Elveţiană pentru vehicule comerciale, ASTAG, regretă această decizie.

Electoratul elvețian a respins extinderea drumurilor naționale prin cele șase proiecte STEP, inclusiv un tunel în regiunea Basel sub Rin, care trebuia să elibereze presiunea asupra orașului Basel și a municipalității Birsfelden (ambele orașe cu porturi pe Rin). Această rută este, de asemenea, o axă importantă în traficul nord-sud între Germania și Italia. Acum sunt necesare soluții creative. O posibilitate ar putea fi traversarea autostrăzii dinspre A3 (Elveţia) către A98 (Germania), lângă Rheinfelden.

Extinderea tunelului de sub Schaffhausen, care este unul dintre proiectele respinse, afectează și traficul de tranzit pe axa nord-sud.

Respingerea proiectelor pune serios sub semnul întrebării cooperarea tuturor modurilor de transport de mărfuri în interiorul Elveției. Din cauza numeroaselor blocaje de capacitate, transportul general de marfă își va atinge în curând limitele.

Asociația ASTAG recunoaște și respectă în mod evident voința oamenilor, dar constată cu dezamăgire și cu mare îngrijorare decizia îngustă. Thierry Burkart, președintele ASTAG, este deranjat în mod special de afirmația falsă conform căreia prețurile la benzină au crescut: „În primul rând, nu este adevărat și, în al doilea rând, suntem bucuroși să tragem la răspundere adversarii noștri – pentru ca ei, împreună cu noi, să se apere împotriva oricărei creșteri a prețului mobilității!”

Cele mai mari efecte ale votului sunt de așteptat în aprovizionare şi distribuţie. În Elveția, 83 (!) la sută din toate mărfurile sunt transportate rutier. Distribuția finală funcționează în principal datorită camioanelor – calea ferată nu are nicio șansă de a câștiga mai multă cotă de piață din cauza lipsei conexiunilor feroviare. Iar 73% din transportul rutier are loc pe drumuri naționale, deci creșterea congestionării în întreaga rețea va cauza în continuare probleme enorme.

Cu aproximativ 49.000 de ore de blocaje pe an, transportul sosește cu întârziere sau nu ajunge deloc la destinație și sunt necesare tot mai multe vehicule pentru același volum de comenzi. Prin urmare, ASTAG se teme că transportul general de mărfuri pe calea ferată și rutieră își va atinge în curând limitele de capacitate. „Industria noastră va continua să lucreze la soluții viabile și realiste”, spune Thierry Burkart. „Dar ne așteptăm și la sugestii din partea acelor cercuri care pledează pentru un vot negativ.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut