Regulile de cabotaj care au intrat în vigoare anul acesta nu se aplică transportului rutier implicat în transportul combinat internațional din Germania. Cu toate acestea, unele grupuri parlamentare germane acuză că de această scutire profită companiile est-europene care staționează permanent la terminalele germane, fără a avea acolo o filială, și fiind specializate în transportul de dinainte și de după cel combinat.

Potrivit guvernului federal, nu există indicii că flotele de vehicule ale companiilor nerezidente staționate permanent la terminalele de transport combinat (terminale KV) din Germania, care efectuează aproape exclusiv transporturi în pre- și post-transportul combinat fac cabotaj. Acest lucru reiese din răspunsul guvernului la o întrebare a grupului parlamentar CDU/CSU din Bundestag, despre care a relatat știrile parlamentare. Întrebarea a venit în contextul în care se pare că au existat indicii potrivit cărora scutirea pentru transportul combinat este folosită de flotele mari de expeditori de marfă est-europeni care staționează permanent la terminale fără a avea o sucursală în Germania. 

Întrebat de ce a decis să nu aplice noul regulament privind cabotajul traficului de dinainte și de după transportul internațional combinat, guvernul federal a răspuns că, în conformitate cu articolul 10, alineatul (7), din regulament ( CE) Nr. 1072/2009, transportul combinat este posibil doar „dacă este necesar pentru a evita abuzurile cauzate de servicii nelimitate și neîntrerupte pre- și post-transport pe drumul din statul membru”. În opinia Guvernului Federal nu este necesară modificarea situației juridice care se aplică transportului internațional combinat.

Potrivit Autorității Federale de Transport Auto, aproximativ 4.795 de milioane de călătorii de cabotaj au fost efectuate în Germania în 2019 și aproximativ 5.399 de milioane în 2020. Potrivit guvernului, valorile pentru 2021 nu sunt încă disponibile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare