Vârsta minimă pentru conducerea camioanelor în Uniunea Europeană este în prezent de 21 de ani, însă Comisia Europeană propune o modificare care ar permite tinerilor de 17 ani să conducă vehicule grele sub supravegherea unui șofer experimentat. Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) se opune ferm acestei inițiative, invocând riscuri crescute pentru siguranța rutieră.

Potrivit statisticilor, șoferii mai tineri sunt mai predispuși la accidente, iar impactul coliziunilor care implică vehicule grele este mult mai grav decât cel al accidentelor cu autoturisme. ETF subliniază că profesia de șofer de camion necesită abilități avansate, concentrare ridicată și un grad mare de responsabilitate, aspecte care sunt dificil de gestionat pentru șoferii foarte tineri. „În loc să atragă adolescenți dispuși să accepte salarii mici și ore lungi, UE ar trebui să se concentreze pe transformarea meseriei de șofer de camion într-una mai atractivă, mai puțin stresantă și mai sigură pentru cei cu experiență”, afirmă ETF.

Federația încurajează cetățenii să semneze o petiție împotriva acestei măsuri, considerând că scăderea vârstei minime ar putea agrava problemele de siguranță rutieră și condițiile de muncă din domeniu.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut