Zonele de parcare securizate trebuie să le ofere șoferilor profesioniști un nivel minim de servicii, potrivit unui nou regulament al UE. Noile norme includ facilități de salubritate care respecte genul, anumite opțiuni de cumpărare și consum de alimente și băuturi, conexiune la internet, alimentare cu energie și puncte și proceduri de contact de urgență. În plus, sunt definite patru niveluri de securitate Platină, Aur, Argint și Bronz – care vor fi utilizate pentru a certifica zonele de parcare noi și existente.

În procesul de elaborare a regulamentului, IRU a jucat un rol important, prin implicarea cu părțile interesate relevante din Grupul de experți al CE privind zonele de parcare securizate pentru camioane. Conținutul regulamentului este derivat din rezultatele studiului finanțat de UE din 2019 privind locurile de parcare sigure pentru camioane, la care IRU a participat și a oferit contribuții considerabile.

Cu doar 300.000 de locuri de parcare în UE, există un deficit semnificativ de 100.000 de locuri pentru a satisface cererea totală. Deci lipsa zonelor de parcare sigure și securizate rămâne o problemă majoră pentru sectorul transportului rutier. Potrivit unui studiu din 2019, doar aproximativ 7.000, deci mai puțin de 3%, din locurile de parcare existente în UE sunt situate în zone certificate ca sigure și securizate. În timp ce numărul de zone de parcare sigure și securizate a crescut ușor din 2019, IRU continuă să îndemne legislatorii să ofere sprijin suplimentar pentru îmbunătățirea condițiilor din sector, pledând pentru finanțarea UE pentru construirea de noi zone de parcare sigure și îmbunătățirea celor existente.

Raluca Marian, director IRU pentru apărare UE, a declarat: „Adoptarea noilor standarde e un pas în direcția corectă. IRU salută finanțarea suplimentară disponibilă în cadrul Facilității Conectarea Europei (CEF) pentru construirea de noi zone de parcare și îmbunătățirea celor existente. Cu toate acestea, e nevoie de mai multă ambiție. Solicităm stabilirea unei politici specifice și a unui obiectiv de dublare a numărului actual de locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane până la sfârșitul lui 2025.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut