În 2022, transportul rutier de mărfuri a reprezentat 24,9% din întreaga performanță a transportului de marfă (în tone-kilometri) în UE, ponderea sa crescând cu 0,4% față de 2021. Transportul maritim a reprezentat în continuare cea mai mare pondere a transportului de marfă, cu 67,8%, în ciuda unei ușoare scăderi de la 68,2% în 2021.
Transportul feroviar de mărfuri a înregistrat o creștere de la 5,4% în 2021 la 5,5% în 2022, în timp ce transportul pe căi navigabile interioare a scăzut de la 1,8% în 2021 la 1,6% în 2022. Transportul aerian (0,2%) a rămas același nive în 2022 față de 2021, potrivit celui mai recent raport Eurostat.
Transportul rutier de mărfuri a fost singurul mod de transport care și-a mărit cota de piață față de 2012, rata de creștere crescând treptat la 2,9% în această perioadă. Între timp, s-au observat scăderi în transportul maritim (-2,1%), pe căi navigabile interioare (-0,6%) și în transportul feroviar (-0,2 %). Cota transportului aerian a rămas aceeași.
Din 22 de membri UE cu o coastă, în 2022, maritim a fost principalul mod de transport de marfă pentru 15 ţări și a reprezentat mai mult de 70% din transportul de marfă în 10 țări. Țările cu mai mult de 95% din transportul maritim au fost Portugalia (98,1%), Cipru (97,2%) și Grecia (96,4%).
În același timp, cele mai mari cote de transport rutier au fost înregistrate în Luxemburg (85%), Cehia (77,3%) și Ungaria și Polonia (ambele 69%).