Potrivit datelor publicate de Eurostat, transportul rutier de marfă în UE s-a contractat cu 3,2% în 2023, față de 2022. În cursul exercițiului financiar 2023, au fost transportate rutier 1.857 milioane t-km de mărfuri în limitele UE, faţă de 1.919 milioane t-km în 2022, după cum indică Oficiul Comunitar de Statistică.
Scăderea a fost înregistrată în toate trimestrele anului trecut, dar mai ales în trimestrul al treilea, față de perioada echivalentă a lui 2022, cu 3,8%. Potrivit Eurostat, nivelul afacerilor de transport rutier de marfă a scăzut în ultimele două trimestre ale lui 2023 până la nivelul din 2019, cel puțin ca volum de mărfuri transportate.
După un an de creștere în 2021, ulterior pandemiei, și un an 2022 în care activitatea a rămas relativ stabilă, 2023 a adus un regres sever pentru un sector de transport rutier de marfă care suferă din cauza inflaţiei, scăderea consumului, excesul de ofertă în fața cererii slăbite și a lipsei de șoferi. Acest scenariu este foarte probabil să continue și pe parcursul lui 2024.
Printre țările UE care au observat cel mai mult scăderea volumului de tone-kilometri transportate sunt Portugalia, Slovacia și Suedia.