Expeditorul de marfă Metro Shipping din Marea Britanie a transmis clienților că, pe măsură ce se intră în sezonul de vârf tradițional pentru transportul maritim și aerian, este esențial să îşi rezerve expedierile cât mai curând posibil, deoarece „prognoza este o componentă cheie pe piața actuală“. Acesta a menționat că șansele de reducere semnificativă a tarifelor actuale ale pieței sunt slabe, mai ales că perturbările creează mai multă aglomerație și întârzieri, presând prețurile pe măsură ce expeditorii încearcă să asigure sloturi mai rare.

Potrivit mai multor surse ale Lloyd’s List, este posibil ca ratele actuale ale pieței să rămână ferme în acest an în transportul maritim, oceanic și aerian, iar cererea va continua să depășească capacitatea limitată disponibilă.

Metro a menționat că „mulți importatori au început deja să mute comenzile de Crăciun, să își aducă marfa mai devreme sau cel puțin la timp“. În ciuda acestui lucru, costurile sunt mai mari decât cele bugetate. Alte surse au observat că tendința de a comanda devreme pentru acest sezon de vârf se adaugă deja la presiunea actuală a ofertei de capacitate de transport disponibilă.

Potrivit Metro, „acest fenomen condus de Covid contribuie la sezonul de vârf timpuriu și înseamnă o continuare a ratelor ridicate de transport de marfă și a cererii crescute pe măsură ce expeditorii se luptă să găsească spațiu pentru încărcăturile lor, fie prin transport maritim, aerian, feroviar, fie pe uscat. Și odată cu întreruperile lanțului de aprovizionare din blocajul Canalului Suez și închiderea parțială a portului Yantian continuând să aibă impact asupra prețurilor și disponibilității echipamentelor, mai multe incidente, accidente sau întreruperi vor avea efecte disproporționate“.

Metro a menționat că, dat fiind infrastructura portuară și interioară globală deja la capacitate maximă sau depășită, în multe locații pur și simplu nu există posibilitatea de a gestiona mai mult volum. „Multe linii de transport maritim se luptă să își alinieze programele, ceea ce are un impact semnificativ asupra consecvenței și predictibilității serviciului.“ Ratele record care se văd pe piața spot nu ar trebui să scadă, cât timp expeditorii sunt dispuși să plătească prime pentru a asigura spațiu, într-un mediu restrâns.

Aceeași sursă a menționat că sunt afectați chiar și cei mai mari expeditori, subliniind că „deși contractele sunt onorate de majoritatea partenerilor de transport, nu există nicio flexibilitate în ceea ce privește volumul. În cele mai grave cazuri, transportatorii onorează acordurile doar pentru un procent din volumul convenit, ceea ce înseamnă că trebuie căutate negocieri suplimentare și soluții alternative.“

În timp ce companiile care generau cele mai mari volume pot avea o siguranță a transportului, deși la prețuri mai mari decât cele negociate, cei care au volume mai mici au fost tăiați de linii și forțați să ajungă pe piața spot – alături de acei expeditori care au suspendat negocierile contractuale anul acesta în speranța că tarifele de transport ar putea scădea după Anul Nou chinezesc în 2021, ceea ce nu s-a întâmplat. „Ambele părți au fost puternic afectate de rate mai mari în 2021 și vor încerca acum să ghicească ce ar putea oferi anul viitor. Fără semne de relaxare a situației, contractele vor fi convenite pe o piață a vânzătorilor, unde transportatorii nu au nicio tendință de a negocia.“

Compania a menționat că, având o cerere puternică de spațiu și o capacitate limitată susceptibilă să se extindă până anul viitor, încurajează expeditorii cu comenzi în așteptare să o contacteze acum, pentru a obține cele mai atractive opțiuni și a le proteja lanțul de aprovizionare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare