Confederația europeană a asociațiilor de expeditori de marfă, Clecat, îşi reia atacul asupra companiilor de transport maritim care operează în transportul de containere, din cauza creșterii tarifelor. O face acum printr-o scrisoare trimisă comisarului european pentru concurență, Margrethe Vestager, prin care îi cere să folosească competențele de investigație ale Comisiei Europene pentru „stabilirea gradului de concentrare, consolidare, coordonare și cartelizare pe piețele din amonte pentru serviciile de transport regulat de containere care deservesc UE și din aval pentru servicii de expediere de marfă”.

Clecat revine și asupra cererii de revizuire a regulamentului care scutește consorțiile companiilor maritime de la aplicarea regulilor antitrust. „Comisia trebuie să investigheze ratele în creștere vertiginoasă care au determinat alianțele să obțină profituri de peste 200 de miliarde de dolari în timpul crizei Covid, în ciuda absenței oricărei creșteri a costurilor acestora sau a oricărui motiv care ar putea fi atribuit pandemiei”, scrie confederația.

Expeditorii subliniază că astăzi transportatorii pot alege să semneze contracte pe termen lung doar cu expeditorii care transportă cele mai mari volume, retrogradându-i pe ceilalți pe piața spot, mult mai scumpă. „Din cauza strategiei discriminatorii, expeditorii au fost excluşi din acest proces. Între timp, accesul la capacitatea containerului, performanța orarului transportatorului și fiabilitatea serviciului au scăzut în continuare”, se arată în scrisoare. Această conduită discriminatorie, precizează Clecat, „va sfârși prin a dezavantaja expeditorii și consumatorii finali din cauza opțiunii limitate în servicii și a tarifelor mai mari”.

Clecat denunţă şi integrarea de-a lungul lanţului logistic implementată de marile companii maritime şi posibilă graţie profiturilor realizate de transportul maritim. „Această integrare este deosebit de nedreaptă și discriminatorie, deoarece transportatorii, care se bucură de o scutire de la regulile de concurență, folosesc profituri neașteptate pentru a concura în alte sectoare care nu au o astfel de scutire”, spune Nicolette van der Jagt, CEO al Clecat.

Concret, precizează Clecat, această integrare mărește tarifele de transport nu doar pe ruta maritimă, ci și în întreg lanțul de aprovizionare. Astfel, consorțiile transportatorilor mențin controlul intern al informațiilor pe întreg lanțul logistic, oferindu-le un control și mai mare pe piață și sporindu-le puterea de a limita concurența.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut