În mod paradoxal, deşi deficitul de șoferi de camion se agravează, șoferii profesioniști activi se simt din ce în ce mai puțin apreciați. Pentru a lămuri această situaţie, publicaţia germană Verkehrs Rundschau şi un expert în recrutare, au sumarizat cinci beneficii pe care companiile de transport le-ar putea oferi șoferilor pentru a fi mai mulţumiţi.

Companiile nu numai că nu dispun de candidații necesari la posturile vacante de şoferi, ci riscă să îşi piardă chiar şi personalul existent. „Cei care nu vor să se prăbușească definitiv în 2023 trebuie să înceapă să recunoască realizările șoferilor și să le arate aprecierea pe care o merită. Doar așa va deveni din nou atractiv transportul”, subliniază specialistul în recrutare Dustin Müller, menţionând cinci beneficii cu care companiile de logistică îşi pot fideliza șoferii în 2023.

  1. Alocarea unui vehicul fix – mulți șoferi pe distanțe lungi sunt reticenți în a-și împărţi vehiculul, deoarece pot exista diferenţe atunci când vine vorba de întreținere și amenajări interioare. De aceea, șoferii apreciază atunci când le este atribuit un camion pentru toate călătoriile.
  2. Îmbunătățirea comunicării şi formării – instrucțiunile lipsă sau insuficiente cu privire la curse provoacă în mod repetat nemulțumiri în rândul șoferilor. Companiile pot lua cu ușurință contramăsuri folosind reţele precum WhatsApp, pentru o comunicare rapidă și ușoară cu șoferii.În plus, personalul mai puțin experimentat, adesea nesigur cu privire la detaliile de întreținere și exploatare, poate fi ajutat cu tutoriale care prezintă cei mai importanți pași.
  3. Plată echitabilă – salariul e un aspect important pentru satisfacția în muncă, motiv pentru care companiile ar trebui să verifice, dacă este posibil, marja de manevră existentă. Remunerarea indirectă, cum ar fi îngrijirea medicală suplimentară sau bonusurile pentru servicii speciale, sunt, de asemenea, bine primite de șoferii pe distanțe lungi.
  4. Flexibilizarea programului de lucru -compatibilitatea dintre muncă și familie joacă un rol tot mai important pentru șoferi, deci companiile trebuie să ia în considerare ajustarea modelelor de timp de lucru. Desigur, companiile de transport local au opțiuni diferite față de cele din transport pe distanțe lungi. Acestea se pot echilibra cu un anumit grad de flexibilitate în orele de lucru săptămânale sau în zilele de vacanță suplimentare.
  5. Conducere directă acasă – mulți șoferi îşi doresc să parcheze vehiculul în apropierea reședinței după muncă. În loc să lase camionul la sfârșitul săptămânii de lucru și să meargă acasă cu propria mașină, drumul direct spre casă ar reprezenta o valoare adăugată reală.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut