Pentru prima dată, un camion TIR operat de chinezi a exportat produse finite chinezești, respectiv autotractoare. Până acum, transportatorii chinezi exportau pe baza TIR doar semifabricate.
Un camion a transportat în sistem TIR două autotractoare produse de China National Heavy Duty Truck Group, fiecare cântărind 7.300 kg.
După ce și-a finalizat procedurile de export și TIR în orașul chinez Zhengzhou, a început operațiunea efectuată de un operator chinez, folosind un vehicul chinezesc și carnet TIR pe toată durata călătoriei.
Camioanele grele sunt de obicei transportate pe mare sau rutier-maritim. Potrivit IRU, camioanele TIR reduc timpul de transport al unor astfel de mișcări cu până la 70% în comparație cu cel pe mare și cu 60% în comparație cu combinația rutier-maritim.
TIR simplifică procedurile la frontieră, reducând sarcina administrativă pentru autoritățile vamale și companiile de transport și logistică. În China, procedurile TIR pot fi gestionate și la birourile vamale interioare, aspect benefic în special pentru mărfuri neconforme, alimente perisabile, mărfuri periculoase, comerț electronic, instrumente de precizie și alte mărfuri cu cerințe ridicate pentru siguranța și rapiditatea transportului.
Sistemul TIR conectează China cu peste 30 de țări din Eurasia, oferind opțiuni de transport cu peste 80% mai rapide și cu 50% mai ieftine.