Pentru prima dată, un camion TIR operat de chinezi a exportat produse finite chinezești, respectiv autotractoare. Până acum, transportatorii chinezi exportau pe baza TIR doar semifabricate.

Un camion a transportat în sistem TIR două autotractoare produse de China National Heavy Duty Truck Group, fiecare cântărind 7.300 kg.

După ce și-a finalizat procedurile de export și TIR în orașul chinez Zhengzhou, a început operațiunea efectuată de un operator chinez, folosind un vehicul chinezesc și carnet TIR pe toată durata călătoriei.

Camioanele grele sunt de obicei transportate pe mare sau rutier-maritim. Potrivit IRU, camioanele TIR reduc timpul de transport al unor astfel de mișcări cu până la 70% în comparație cu cel pe mare și cu 60% în comparație cu combinația rutier-maritim.

TIR simplifică procedurile la frontieră, reducând sarcina administrativă pentru autoritățile vamale și companiile de transport și logistică. În China, procedurile TIR pot fi gestionate și la birourile vamale interioare, aspect benefic în special pentru mărfuri neconforme, alimente perisabile, mărfuri periculoase, comerț electronic, instrumente de precizie și alte mărfuri cu cerințe ridicate pentru siguranța și rapiditatea transportului.

Sistemul TIR conectează China cu peste 30 de țări din Eurasia, oferind opțiuni de transport cu peste 80% mai rapide și cu 50% mai ieftine.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut