Potrivit Insight View, o platformă Iberinform, în Spania, 35% dintre companiile din sectorul transportului rutier prezintă un risc maxim sau ridicat de neplată, cu 4% mai mult decât anul trecut. Analiza conturilor agregate ale sectorului arată marje foarte strânse, de circa 3%, ceea ce mărește impactul tensiunilor în creștere suferite de această verigă cheie din lanțul logistic.

Deși este un sector esențial, marjele și nivelurile de activitate ale acestuia au fost lovite din 2021 de efectul de bici în canalele de distribuție, șocurile de aprovizionare, fluctuațiile preţurilor carburanților și dificultatea transferului creşterii costurilor directe către prețurile finale.

După cum relatează Diario de Transporte, companiile de transport rutier de marfă sunt concentrate în principal în Madrid (15%) și Barcelona (13%). Toate provinciile cu o pondere mai mare de 3% din sector prezintă o deteriorare a riscului de credit peste medie. În Malaga, 61% dintre companii sunt la un nivel maxim sau ridicat de neplată, urmate de Almería (53%), Madrid (46%), Barcelona (43%), Murcia (41%), Sevilla (41%), Valencia (40%) și Alicante (35%).

Doar 5% din sector este format din companii mari și mijlocii, 28% sunt întreprinderi mici și 67% microafaceri.

În ceea ce priveşte vârsta afacerilor, 52% dintre companiile de transport rutier au fost înființate în ultimul deceniu, iar dintre acestea 44% au un nivel maxim sau ridicat de neplată. Acest procent scade semnificativ, la 26%, în rândul companiilor cu vârsta cuprinsă între 11 și 25 de ani și la 21% în rândul celor de peste 25 de ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut