Din cauza lipsei de șoferi, Roberto Barbieri, președintele provinciei Avellino al Federației Italiene de Transporturi Rutiere (FAI) a făcut o propunere-apel pentru recrutarea de  tineri din afara UE, care se află în centrele de primire.

„Cerem să li se permită să se înscrie pentru permisele de conducere, deoarece avem nevoie urgentă de personal și niciun italian nu vrea să fie șofer de camion. Trebuie să găsim o formulă legală pentru ca aceștia să obțină permisul de conducere, deoarece nu au permis de ședere. Suntem gata să îi angajăm după instruire“, a declarat președintele FAI din Avellino, care reprezintă 60 de companii de transport și aproximativ 3.000 de lucrători. „Nimeni nu mai vrea să practice o astfel de meserie și suntem în mare dificultate.“

În declarații adresate presei italiene, el afirmă că a fost solicitat ajutorul lui Vitaliano Della Sala, preotul revoluționar din Irpinia, care încearcă să le dea o mână de ajutor. Înțelege că nu este ușor, dar ar fi un mod de a integra scopurile economiei cu cele ale gazdelor. „Avem nevoie, iar ei chiar vor să lucreze.“

Între timp, realitatea, așa cum afirmă președintele Barbieri, este complexă. „Este adevărat – spune el în legătură cu exploatarea multor transportatori – există încă ceva oi negre în sector. Dar adevăratul motiv pentru care nicio provincie italiană nu dorește să facă această meserie este că, timp de 20 de ani, Europa a impus reguli absurde. Există legi supraomenești care impun șase sau șapte licențe. Apoi, este suficient un polițist pentru a te opri și a găsi o modalitate de a te ruina.“

În ceea ce privește salariul, președintele spune că a scăzut din cauza legilor. „Acum 20 de ani un șofer câștiga de 3 ori mai mult decât un operator. Astăzi, respectând legea, câștigă dublu, dar trebuie să petreacă o lună pe drum și este ceva supraomenesc. În plus, pentru a respecta toate regulile trebuie să fie mai informat decât un inginer.“

Roberto Barbieri avertizează că, dacă nu sunt ajutaţi, costul transportului va crește. Acesta amintește că va fi întotdeauna nevoie de transport rutier. „Deși mărfurile sunt transportate în trenuri, noi suntem cei care parcurgem ultimul kilometru și livrăm marfa. A ignora acest lucru înseamnă a nu fi înțeles cum merg lucrurile“, conchide el.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare